عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

بررسی تخصصی موبایل HTC Butterfly

مزایا: صفحه نمایش با کیفیت ، عملکرد سریع ، پشتیبانی از کارت حافظه ، ویژگی های زیاد رابط کاربری دوربین

معایب: عدم پشتیبانی از NFC یا 4G ، به جا ماندن اثر انگشت روی قسمت پشتی و پلاستکی گوشی ، باتری غیرقابل تعویض و بدجا قرار گرفتن دکمه ی روشن/خاموش






طراحی

نمونه ای که ما آزمایشات خود را روی آن انجام دادیم قرمز بود. HTC Butterfly یک گوشی مناسب برای افرادی است که از دردست داشتن یک گوشی زیبا و شیک با رنگ جیغ ابایی ندارند. با این حال این طراحی زیبا یک نقص بزرگ هم دارد؛ جنس پلاستیک براق و شیشه ای به کار رفته در پشت گوشی ضداثر انگشت نیست به همین خاطر باید هرازگاهی پشت گوشی را پاک کنید.
بدنه ی یکپارچه ی گوشی که کمی انحنا دارد باعث می شود وزن گوشی کمتر از آنچه هست به نظر بیاید و در دست نگه داشتن گوشی راحت باشد. در نتیجه کار با گوشی هم حتی با یک دست بسیار راحت است.
یکی از ویژگی های ممتاز HTC Butterfly صفحه نمایش 5 اینچی با ابعاد  1920 در1080 پیکسل آن است که از نوع Super LCD-3 و مجهز به Corning Gorilla Glass 2 می باشد. در مجموع ارائه ی رنگ ها روی این صفحه نمایش طبیعی است علاوه بر این، صفحه ی گوشی از زاویه دید گسترده ای پشتیبانی می کند.
اگر از فاصله  دید مناسب به این صفحه نمایش و صفحه نمایش هایی که کیفیت HD دارند در شرایطی نگاه کنید که روشنایی صفحه ها در یک سطح باشد تفاوتی بین کیفیت این صفحه با دیگر صفحه ها نخواهید دید.
به Butterfly عنوان IPX5 را داده اند، به این معنا که این گوشی ضد گرد وغبار نیست ولی می تواند حدود سه دقیقه در معرض اسپری آب قرار بگیرد بدون اینکه آسیبی ببیند. به همین علت است که محل قرارگیری سیم کارت ، کارت حافظه و در گاه USB را با درب پلاستیکی پوشانده است. بلاخره HTC تصمیم گرفت که یکی از گوشی هایش را به پشتیبانی از  کارت حافظه مجهز کند. این شرکت تایوانی الاصل برای خریداران این گوشی 25 گیگابایت حافظه ی ابری Dropbox نیز در نظر گرفته که برای دو سال اعتبار دارد.
در کل ما از قراردادن دکمه ی قفل گوشی در بالای آن خوشمان نمی آید زیرا برای کار با آن باید انگشت خود را بکشید. طراحان می توانستند دکمه ی قفل این گوشی را مانند Sony Xperia Z در کنار گوشی قرار دهند تا کار با آن راحتتر باشد.
علاوه بر لامپ اطلاع رسانی که در جلوی گوشی قرار گرفته یکی دیگر نیز در پشت گوشی تعبیه شده است بنابراین اگر گوشی را به صورت روی زمین بگذارید بازهم در جریان آنچه روی صفحه می گذرد خواهید بود.



ویژگی ها
مانند One X+ ، Butterfly نیز از اندروید 4.1 جیلی بیلی استفاده می کند که جدیدترین رابط کاربری HTC یعنی Sense 4+ روی آن قرار گرفته است. Sense 4+ از نظر ظاهری شبیه به Sense 4 است ولی برنامه هایی برای تقویت دوربین دارد و از ویژگی های زیادی برخوردار است که می توان آنها را به راحتی شخصی سازی کرد.
برای قفل صفحه نمایش راه های زیادی وجود دارد ، شما حتی می توانید کاری کنید که صفحه اصلا قفل نشود. مسلما این را به شما توصیه نمی کنیم زیرا قفل نکردن صفحه نمایش چندان ایمن نیست.
برنامه ی پیام ها در Sense 4+ به ویژگی هایی جدیدی مجهز شده است. برای مثال می توانید از محتوای مسدود شده لیستی تهیه کنید، پیام ها را به صندوق دریافت امن"secure inbox" ببرید یا آنها در صندوق دریافت مسدود شده"block inbox"  قرار دهید. به دنبال برنامه ی پیام  WhatsApp، HTC در برنامه ی پیام خود ویژگی هایی مانند انتخاب پس زمینه برای پیام و رنگ برای حباب های نوشته ها را گنجانده است.
یکی از ویژگی های جالب دوربین ، "sightseeing mode" است. اگر این ویژگی را روشن کنید صفحه نمایش حین اجرای برنامه ی دوربین قفل می شود ، سپس با باز کردن قفل دوباره به برنامه ی عکاسی می روید.
مانند آنچه در One X+ می بینیم در این گوشی نیز برای دوربین جلویی زمان سنج معکوس تعبیه شده است که می توانید موقع گرفتن عکس از خودتان از آن استفاده کنید. از این زمان سنج می توانید برای دیدن اینکه چه تعداد عکس دیگر می توانید بگیرید یا چند دقیقه ی دیگر می توانید فیلم برداری کنید نیز استفاده کنید.
فن آوری ImageSense و تراشه ی پردازنده ی تصویری که در گوشی های سری One دیده می شوند به دوربین Butterfly کمک می کنند. نوع حسگر دوربین 8 مگاپیکسلی  Butterfly، BSI است و دیافگرام آن به F2.0 می رسد. اندازه ی دیافگرام و نوع حسگر به دوربین کمک می کنند تا در نورکم عملکرد بهتری داشته باشد و تصویر بهتری خلق کند. با این که این دوربین هوشمند می تواند در نور کم عکس های روشن تری بگیرد اما الگوریتم فشرده کننده ی نویزهای دیجیتال HTC باعث می شود که جزییات محو به نظر برسند.
Butterfly ازتمامی ویژگی های ارتباطی معمول مانند Bluetooth 4.0، GPS ، Wi-Fi و DLNA پشتیبانی می کند. ولی متاسفانه از LTE  و NFC  پشتیبانی نمی کند ، این ویژگی ها معمولا روی گوشی های رده بالا قرار می گیرند.
ویژگی Beats Audio مانند اکثر گوشی های HTC  در این گوشی نیز به صورت پیش فرض وجود دارد. این ویژگی صدای باس را تقویت می کند مخصوصا زمانی که هدفون ها را به گوشی وصل می کنید.
عملکرد
پردازنده ی Butterfly یک Snapdragon S4 Pro 1.5 گیگاهرتزی چهار هسته ای است که با یک RAM 2 گیگابایتی پشتیبانی می شود. در مجموع عملکرد گوشی سریع است. اجرای ویدئوهای Full HD به صورت روان انجام می شد و گوشی حتی هنگام انجام چند کار به صورت همزمان گیر نمی کند. جای تعجب ندارد زیرا عملکرد این پردازنده در آزمون های معیار مانند عملکرد پردازنده های گوشی های Samsung Galaxy S III ، X+ ، Asus PadFone 2  و LG Optimus G بوده است.
دوام شارژ باتری این گوشی مانند اکثر گوشی های هوشمند  در صورت عدم استفاده از LTE است. در کل باتری 2020 میلی آمپر ساعتی Battery در آزمون استاندارد ما یک روز دوام آورد. آزمون ما شامل تست استاندارد خاموش بودن ویژگی Wi-Fi ، باز کردن دو account ایمیل به طور همزمان و refresh کردن توییتر و فیس بوک هر سی دقیقه می با شد. اگر استفاده ی شما از گوشی زیاد و سنگین باشد در پایان هر روز کاری باید گوشی را شارژ کنید.




در رابط کاربری Sense 4+ یک ویژگی به نام حالت ذخیره ی انرژی وجود دارد که باعث می شود شارژ باتری بیشتر دوام بیاورد. در صورت فعال بودن این ویژگی بدون مواجه با هیچ مشکلی می توانید شارژ باتری را برای دو تا چهار ساعت بیشتر حفظ کنید. این ویژگی روشنایی صفحه را کاهش می دهد ، واکنش لمسی را خاموش می کند ، استفاده از CPU را کاهش می دهد و ارتباط  داده ای را در صورت خاموش بودن صفحه نمایش به حالت خواب می برد.
کیفیت تماس در مجموع  در دوسوی خط خوب بود به طوری که پیش نیامد ما تماسی را به دلیل قطعی صدا از دست بدهیم یا مجبور به خاموش و دوباره روشن کردن گوشی بشویم.
به دلیل تعبیه شدن تقویت کننده ی صدا برای هدست و بلندگوی گوشی صدای HTC Butterfly بسیار بلند است. از آنجا که بلند گو در پشت گوشی قرار گرفته ممکن است در بعضی مواقع صدای آن خفه شنیده شود مثلا زمانیکه گوشی را به پشت روی سطح خاصی قرار داده اید.
نتیجه گیری
به نظر ما HTC Butterfly یک گوشی فوق العاده است که به دلیل عدم پشتیبانی از LTE مهجور واقع شده است. اگر این موضوع برایتان اهمیتی ندارد یا در کشوری زندگی می کنید که شبکه های LTE وجود ندارند در خرید این گوشی تردید نکنید.
Butterfly در دو رنگ سفید و قرمز به بازار خواهد آمد. قیمت این گوشی چندان ارزان نیست و ما به این فکر می کنیم که شاید Full HD بودن صفحه باعث افزایش قیمت گوشی شده است. برای صفحه نمایش هایی با ابعاد 5 یا 5.5 اینچ داشتن تراکم پیکسلی بالاتر از 400 پیکسل بر هر اینچ بی معناست زیرا کاربرهای متوسط به دلیل کوچک بودن صفحه قادر به تشخیص تفاوت تصویر روی این صفحه ها نیستند.
اگر هنوز هم به گوشی های Full HD علاقه دارید می توانید منتظر گوشی های رده بالای شرکت های دیگر مانند Sony Xperia Z بمانید. این گوشی صفحه نمایش Full HD برخوردار است و ویژگی های سخت افزاری آن با Butterfly مشابه است برای مثال پردازنده ی 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی آن صفحه نمایش FHD 5 اینچی اش را پشتیبانی می کند.


توضیحات


HTC Butterfly تا حدودی شبیه به J Butterfly و HTC Droid DNA است. با این حال HTC Butterfly یک گوشی بین المللی است. ویژگی دیگر HTC Butterfly صفحه نمایش بزرگ 5 اینچی آن است که ابعاد تصویرش به 1920*1080 پیکسل می رسد. پردازنده گوشی چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی و از نوع Snapdragon S4 Pro است. دوربین های جلویی و عقبی گوشی به ترتیب 8 و 2 مگاپیکسلی هستند، دوربین پشتی به ImageChip مجهز شده است تا بین یک عکس با عکس بعدیش کمترین تاخیری نیافتد.


مشخصات تخصصی و قیمت این محصول در وب سایت منبع : عصر دیجیتال


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد