عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

بررسی تخصصی دوربین Canon PowerShot A1300

مقدمه:

Canon PowerShot A1300 دوربین باریک " ببین و بگیر" ی است که حسگر نوری 16 مگاپیکسلی دارد ولی رده پایین به حساب می آید. این دوربین دارای لنز زوم 5 برابری و قابلیت پیش نمایش زنده (LIVE control) است، می تواند با کیفیت HD فیلم برداری کند، 32 حالت صحنه دارد و از باتری AA و LCD 2.7 اینچی برخوردار است.

[تصویر:  a1300_3.jpg]

طرز استفاده :

Canon PowerShot A1300 برخلاف ظاهر نه چندان جذابش، یکی از جالب ترین دوربین های خانگی بازار است. این دوربین دارای ویژگی های کارامد، دکمه های بزرگ، باتری AA و دکمه ی راهنمای Help است. علاوه بر اینها PowerShot A1300 دارای چشمی است که می توانید با استفاده از آن عکاسی کنید. تنها کافی است دوربین را مانند دوربین های قدیمی جلو چشم خود بگیرید و در چشمی نگاه کنید. چشمی داشتن این دوربین چندان هم باعث تعجب نیست زیرا حتی دوربین هایی چون PowerShot G15 نیز هنوز چشمی دارند. البته نکته اینجاست که تولیدکنندگان مدت هاست که روی دوربین های مقرون به صرفه چشمی نمی گذارند. چشمی باعث ایجاد حس نوستالژی در عکاسان حرفه ای می شود.ادامه بررسی تخصصی در سایت منبع

منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

پیش از خواندن این مقاله برای خرید کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ اقدام نکنید

  فصل تعطیلات برای دانشجویان فرارسیده است در نتیجه در آینده ای نزدیک شاهد هجوم دانش آموزان و دانشجویان به مراکز خرید برای سال تحصیلی جدید خواهیم بود. با شروع سال تحصیلی جدید معمولاً محصولات به روزشده و جدید به بازار می آیند، لپ تاپ ها و دسکتاپ های قدیمی جای خود را تبلت ها و محصولات ترکیبی می دهند.


 



اما قبل از صرف کردن پول خود برای خرید لپ تاپ جدید بهتر است با دقت بیشتری به لیست مشخصات محصولات نگاهی بیاندازید. زیرا لپ تاپ هایی که اخیراً آنها را بررسی کرده ایم از جدیدترین پردازنده های Intel CPU یعنی Haswell بهره می گیرند که نام دیگرش نسل چهارم سری Core i است. وجود این نوع پردازنده در یک لپ تاپ خبر از دوام بیشتر شارژ باتری آن می دهد. با اینکه در گذشته به روز رسانی های پردازنده های Intel چنگی به دل نمی زد ولی Haswell چیز دیگری است ؛ لپ تاپ هایی که از آن استفاده می کنند واقعا عملکرد و سرعت بهتری دارند.ادامه نقد و بررسی در سایت منبع


منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

نقد و بررسی تخصصی دوربین خانگی Canon PowerShot A3400 IS

مقدمه
Canon PowerShot A3400 IS دوربین دیجیتال خانگی 16 مگاپیکسلی است که از حسگر نوری CCD استفاده می کند. این دوربین قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال دارد که از 28 میلی متر شروع می شود، صفحه نمایش آن لمسی و 3 اینچی است. دکمه ی ثبت عکس یا شروع فیلم برداری لمسی است. Canon PowerShot A3400 IS می تواند با کیفیت HD فیلم برداری کند و علاوه بر دکمه Help از فوکوس خودکار لمسی نیز برخوردار است. این دوربین در رنگ های مشکی، طلایی ، قرمز یا نقره ای به بازار عرضه شده است. قابلیت Live view در این دوربین به شما امکان می دهد تا پیش از اعمال تغییرات به صورت دائم، پیش نمایش آنها را روی تصویر ببینید و بعد تصمیم بگیرید. در نگاه اول Canon PowerShot A3400 IS یکی از دوربین های کاربر پسند موجود در بازار به نظر می آید.

طرز استفاده
زمانی مدل های Canon IXUS دوربین هایی زیبا و خوش ساخت به حساب می آمدند ولی الان به نظر می رسد که Canon تمرکز و الگوی رفتاری خود در بازار را تغییر داده و تصمیم دارد دوربین هایی با ویژگی های متفاوت به بازار عرضه کند. بعضی از دوربین های جدید PowerShot مصداق این رویکرد جدید در Canon هستند. البته منظور ما دوربین های گران قیمت سری PowerShot نیست بلکه دوربین های مقرون به صرفه ی ببین و بگیر است.

جالب است که این دوربین از جلو به دلیل بدنه ی بزرگ و طراحی اش شبیه به دوربین های IXUS به نظر می رسد. رنگ قسمت لنز با بقیه ی بدنه متفاوت است. دکمه ی کوچک روشن –خاموش و دکمه ثبت تصویر در بالای دوربین قرار گرفته اند. دکمه ی نقره ای ثبت تصویر به نظر ما یکی از نقاط ضعف در طراحی این دوربین است. اگر رنگ دکمه مشکی بود حتما هماهنگی بهتری با بقیه ی دوربین می داشت.

مانند دیگر دوربین هایی که صفحه نمایش لمسی دارند عادت کردن به رابط کاربری این دوربین نیز زمان بر است. معمولا وقتی کاربر برای ثبت تصویر عجله دارد ممکن است متوجه تنظیمات مورد نظرش نشود و آنها را به دلیل سرعت واکنش رابط کاربری رد کند؛ بعضی اوقات هم پیش می آید که کاربر از سرعت کند رابط عصبی می شود و دوست دارد زودتر به ویژگی مورد نظرش برسد یا تغییرات سریعتر روی تصویر اعمال شوند.ادامه نقد و بررسی در سایت منبع


منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

بررسی تخصصی تبلت Asus Memo Pad Smart 10

مقدمه

Asus که یک شرکت تایوانی است تا به حال ثابت کرده است که از آزمودن عوامل و طراحی های جدید هیچ هراسی ندارد؛ زیرا تعداد زیادی تبلت را به بازار عرضه کرده است که متناسب با سبک زندگی و مدل های متفاوت هستند. Asus گاها توانسته است با تولید تبلت هایی چون Asus Transformer Pad Infinity باعث تعجب همگان شود ولی هیچ گاه از عرضه ی محصولاتی چون Asus Transformer Pad 300 نیز خجالت زده و شرمنده نبوده است. تبلت جدید 10.1 اینچی Asus MeMO Pad Smart 10 به منظور جذب کسانی به بازار عرضه شده به دنبال تبلتی با ظاهری زیبا و قیمتی مناسب هستند.

محتویات جعبه ی گوشی:


  • شارژر
  • کابل microUSB
  • راهنمای استفاده
  • راهنمای ایمنی و گارانتی دستگاه


طراحی

وقتی قیمت متوسط این تبلت را در نظر می گیریم، می بینیم که Asus MeMO Pad Smart 10 بسیار به صرفه و مناسب است. طراحی این تبلت شبیه Transformer Pad 300 است. بدنه ی این تبلت 9.9 میلی متر ضخامت دارد و از تماما از پلاستیک ساخته شده است. این بدنه ی پلاستیکی به راحتی کثیف می شود. با این حال وزن Asus MeMO Pad Smart 10 f برابر با 580 گرم است و گوشه های گردی دارد که حمل کردن آن و کار با آن را ساده و راحت می کنند. طراحی آن به نوعی سنتی و عامه پسند است ولی قیمت آن چندان هم ارزان نیست.ادامه نقد و بررسی در سایت منبع

منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

گوشی هوشمند یا تبلت

با این که هم گوشی های هوشمند و هم تبلت ها به دلیل قابل حمل بودنشان وسایل موبایلی به حساب می آیند رویکرد خریداران نسبت به آنها متفاوت است. در واقع انتظار و تجربه ی آنها از تبلت و گوشی هوشمند متفاوت است. با بررسی ویژگی ها ، عملکردها و نیازهای وابسته به شرایط می بینیم که تفاوت های زیادی بین رویکرد کاربر نسبت به گوشی هوشمند و تبلت وجود دارد. این تفاوت ها می توانند روشنگر راه تولید کنندگان باشند تا بفهمند کاربران چه زمانی و کجا از تبلت یا گوشی هوشمند خود استفاده می کنند و در واقع برای رفع چه نیازهای خاصی این محصولات را خریداری می کنند.


مشتریان ، تبلت را بر گوشی هوشمند ترجیح می دهند یا برعکس؟

طبق گزارش comScore's Mobile Future برابر 37 درصد زمانی که در رسانه های دیجیتال سپری می شود توسط وسایل موبایلی صرف می شود در حالیکه سهم کامپیوترها 67 درصد است. با اینکه کامپیوتر ها هنوز هم نقش بسیار مهمی در زندگی دیجیتال انسان ها دارند ولی تمایل کاربران به وسایل قابل حمل و موبایلی به تدریج رو به افزایش است. در نتیجه مشتریان بر اساس نیازهایشان یا گوشی هوشمند را انتخاب می کنند یا تبلت ها را.

اما امروزه بسیاری از مبارزات موبایل بر اساس این فرضیه ارزیابی می شوند که تبلیغات مرتبط با این وسایل باید در درون خودشان اتفاق بیافتند. با این وجود تنها 22 درصد کاربران تبلت یا گوشی هوشمند ، خرید اینترنتی خود از طریق این وسایل را تکمیل می کنند. در نتیجه بدون دنبال کردن تمایل کاربران به تعویض وسایل خود نمی توان تاثیر کامل وسایل موبایلی را بررسی کرد.

در واقع قسمت اعظم کارهای مربوط به خرید اینترنتی به جایتبلت یا گوشی هوشمند با کامپیوتر انجام می شود. در تحقیق جدیدی که توسط Telmetrics، xAd و Nielsen انجام شده نشان می دهد که تنها 26 درصد از جستجوهایی که توسط تبلت انجام شده اند به خرید اینترنتی از طریق کامپیوتر انجامیده اند. این عدد برای گوشی های هوشمند 9 درصد است. این کشف تمامی جنبه های این بازار از ساخت تبلیغات گرفته تا تعیین استراتژی دستیابی به هدف را تحت تاثیر قرار داده است.
کاربران تبلت به مکان اهمیت می دهند

یکی از بزرگترین تفاوت های گوشی های هوشمند و تبلت ها اندازه ی آنها است. بعید است که کاربری بدون گوشی هوشمند خود از خانه بیرون بیاید ، کاربران به این وسایل اطمینان دارند و می دانند در صورت نیاز هر کجا که باشند می توانند به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. با این حال معمولا کاربران از تبلت در خانه یا محل کار استفاده می کنند. این محدودیت مکانی استفاده از تبلت ، باعث تفاوت در هدف کاربر می شود. کاربر بسته به انتظارش از بعد فاصله ، هدف خود را از استفاده از وسایل موبایلی تعیین می کند.

اکثر کاربران گوشی های هوشمند بعد فاصله را در نظر می گیرند ، جای تعجب هم ندارد زیرا این وسایل طوری طراحی شده اند که همواره همراه و در دسترس کاربر باشند. ولی از آنجا که کاربران تبلت بیشتر از آن برای جستجوی اطلاعات ، مرور صفحات وب و ... استفاده می کنند بیشتر از فاصله به مکان اهمیت می دهند. 45 درصد کاربران تبلت تنها 8 کیلومتر از مکان فعلی شان فاصله می گیرند. این تفاوت بین فاصله و مکان در ذهن کاربر نکته ای است که باید در تبلیغات مربوط به این محصولات مد نظر قرار گیرد.





حدود 50 درصد افراد از گوشی هوشمند خود برای یافتن کسب و کارهای محلی یا پیدا کردن آدرس استفاده می کنند در حالیکه 20 درصد دیگر از گوشی خود برای پیداکردن شماره تلفن های مربوط به کسب و کار استفاده می کنند. در مورد تبلت ها باید گفت که اکثر افراد از آنها برای جستجوی اطلاعات بدون محدودیت مکانی استفاده می کنند. کاربران در این جستجوها به دنبال مقایسه ی قیمت ها، نقد و بررسی ها هستند. البته این به این معنا نیست که مکان در فعالیت کاربران تبلت بی تاثیر و بی ربط است. کاربران تبلت نیز گاها برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به رستوران ها ، اتفاقات مهم محلی یا شماره تلفن کسب و کارهای مختلف جستجو می کنند. با این حال فوریت مکان فیزیکی برای کاربران تبلت چندان حائز اهمیت نیست. مکان فیزیکی یک عامل محیطی است که باید از زمان ساخت تبلیغات تا تعیین استراتژی های دستیبابی به هدف در نظر گرفته شود
بعضی اوقات گوشی های هوشمند و تبلت در واقع یکی هستند.

از آنجا که کاربران بیشتر گوشی های هوشمند را با خود به همه جا می برند و از طریق آنها به تلویزیون ، کامپیوتر و غیره دسترسی پیدا می کنند تفاوت قائل شدن و مرزکشی بین تبلت و گوشی هوشمند دشوار شده است.

تبلت ها به دلیل ابعادشان قابلیت مانور بالاتری دارند ، نام تجاری نیز در انتخاب تبلت حائز اهمیت است با این حال تمرکز گوشی های هوشمند روی کارایی برنامه های مسیریاب محلی و برنامه های مشابه است.

در مجموع استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند برای دسترسی به این دسته از ویژگی ها مشابه است.

برنامه ها و وب سایت هایی که نام تجاری دارند بسیار محبوب هستند در همین حال موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی دارند.

به این ترتیب یکی از بزرگترین راز تفاوت های موجود بین تبلت و گوشی هوشمند از بین می رود. برای بسیاری از مدیرات تبلیغاتی و مدیران نام تجاری این به معنای چرخش و تغییر تمرکز افکار مشتریان است.
این موضوع دوباره سوال "برنامه بهتر است یا مرورگر؟" را مطرح می کند.

اگر برنامه داشته باشید خوب است ولی کاربران شما دوست دارند بتوانند شما را در اینترنت نیز پیدا کنند. بنابراین شک نکنید که کاربران تمایل دارند وب سایت نام تجاری شما را در اینترنت ببینند. در واقع فرض اینکه مشتریان شما علاقه ای به برنامه ی شما یا وب سایت نام تجاری شما ندارند باعث می شود که تصویر نام تجاری شما در ذهن آنها مخدوش شود و به آغوش باز رقبایتان پناه ببرند. این تصور ذهن 40 درصد از مشتریان تان را از شما بر می گرداند.

بیاد داشته باشید که بازار موبایل هر لحظه در حال تغییر است و دوام وبقای شما در این بازار کاملا به استراتژی هایی بستگی دارد که اتخاذ می کنید.
نتیجه گیری

قابل حمل بودن و سادگی کار با وسیله جز دلایل اصلی انتخاب خریداران هستند با این وجود نیاز خریدار و توقعی که از وسیله دارد نیز بسیار حائز اهمیت است. کاربر بسته به نوع نیازش در موقعیت های مختلف از تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می کند و همین انتخاب اساس فعالیت های مرتبط با خرید را در بازار شکل می دهد.

مشتریان وسایل موبایلی به شما می گویند که چه چیزی را به چه شکلی از شما می خواهند. با تشخیص فعالیت کاربر در طول مسیرش برای انتخاب بین تبلت یا گوشی هوشمند می توانید به شیوه ی بهتری مشتریان خود را درگیر فعالیت تجاری خود کنید و راهنمای آنها در طول این مسیر باشید. در صورت انجام چنین کاری نتایج آن را به زودی خواهید دید.

منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)