عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

بررسی تخصصی گوشی HTC Desire S

امروزه HTC Desire یکی از گوشی های اصلی و پرطرفدار در اروپا است. این گوشی ویژگی های اندرویدی ای دارد که گوگل امید داشت بتواند در گوشی Nexus One خودش قرار دهد. گوگل قصد داشت که HTC را در پس دنیای فن آوری به رسوایی بکشاند و علاقه مندان به ویندوز فون را تنها بگذارد. HTC Desire اصلی توانست  بین کارایی، مقرون به صرفه بودن و زیبایی تعادل ایجاد کند حال باید دید که گوشی HTC Desire S چه ویژگی اضافه تری دارد؟ HTC در تولید HTC Desire S توانست به پیشرفت های زیادی دست پیدا کند زیرا دوام شارژ باتری این گوشی بیشتر است، طراحی باریک تر، سبک تر و زیباتری دارد، بدنه ی آن از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده است، از تماس ویدئویی پشتیبانی می کند و از سیستم عامل نان زنجبیلی بهره می گیرد که HTC Sense 2.1 روی آن قرار گرفته است. آیا گوشی HTC Desire S با این ویژگی ها می تواند از HTC Desire پیشی بگیرد؟
طراحی
گوشی HTC Desire S از نظر ظاهری شبیه به مدل قبلی ارائه شده توسط همین شرکت است با این تفاوت که بدنه ی این مدل به صورت یکپارچه از آلومینیوم ساخته شده است. وزن، ابعاد متناسب و طراحی این گوشی باعث می شوند که حمل و کار با آن راحت باشد. در کل  گوشی HTC Desire S از نظر طراحی از رقبای خود برتر است.
صفحه نمایش گوشی HTC Desire S مانند HTC Desire 3.7 اینچی است و از فناوری Super LCD استفاده می کند. ابعاد این صفحه نمایش 480*800 پیکسل است. با در نظر گرفتن سطح روشنایی، زاویه دید و کنتراست می توان گفت که این صفحه چندان بد نیست. شایان ذکر است که در این گوشی سرعت واکنش صفحه به تماس دست بسیار عالی است.
در بالای صفحه نمایش و در زیر یک شبکه ی فلزی زیبا، پخش کننده ی صدا قرار دارد. پخش کننده ی صدا در واقع کنار دوربین مخصوص تماس های تصویری تعبیه شده است. در سمت چپ بدنه ی آلومینیومی یکپارچه دکمه ی صدا و درگاه microUSB قرار دارد. ورودی 3.5 میلی متری هدفون و دکمه ی روشن/خاموش نیز در بالای گوشی تعبیه شده اند. متاسفانه  گوشی HTC Desire S از درگاه HDMI پشتیبانی نمی کند. اگر به پشت گوشی نگاه کنید دوربین 5 مگاپیکسلی و فلاش LED آن را خواهید دید. با این وجود برای دوربین دکمه ی مخصوص طراحی نشده و عکاسی با دوربین کمی خسته کننده است.
رابط کاربری
 گوشی HTC Desire S از جدیدترین نمونه ی رابط کاربری Sense بهره می گیرد که روی نان زنجبیلی گوگل قرار گرفته است. Sense قدیمی طرفداران پر و پا قرصی در بین کاربران و منتقدین داشت با این حال نمونه ی جدید HTC Sense 2.1  نیز در بعضی حوزه ها پیشرفت خوبی داشته است.
 هسته ای اصلی Sense  در HTC Sense 2.1 نیز حفظ شده است زیرا 7 home screen دارد که کاربر می تواند آنها را شخصی سازی کند. آنچه در این رابط کاربری ارتقا یافته مدیریت تنظیمات، برنامه ها و عملکرد است.  پیش رفت در عملکرد، سرعت و ثبات این رابط کاربری به خوبی مشهود است.

کشوی برنامه ها اولین چیزی است که از مجموع این پیشرفت ها دوست داریم به آن اشاره کنیم. در کشوی برنامه های Sense 2.1  نمی توانید به هر سمت که خواستید حرکت کنید. شما تنها می توانید در قسمت هایی به سمت پایین حرکت کنید که 16 برنامه را در یک صفحه نمایش می دهند. تجربه ی کار با کشوی برنامه ها در این رابط کاربری به سادگی و روانی کار با اندروید خام نیست و بیشتر شبیه تجربه ی کار با گوشی های iPhone،  Samsung یا Sony Ericsson است. در پایین کشوی برنامه ها یک نوار با سه آیکون وجود دارد. آیکون "All apps" تمامی برنامه ها، آیکون "Frequent" 16 برنامه ی اخیر استفاده شده و آیکون "Downloaded" تمامی برنامه های دانلود شده را نشان میدهد. این سه آیکون به شما کمک می کنند تا مجبور نشوید در کشوی برنامه ها بگردید.

در رابط کاربری HTC Sense 2.1 یک نوار استاتوس قرار دارد که وقتی از بالا به سمت پایین کشیده شود می توانید کلید تنظیمات سریع  Wi-Fi، tethering ،  Bluetooth و GPS را در آن ببینید.
 در widget های HTC گزینه های زیادی برای شخصی سازی وجود دارد، برنامه ی "Scenes" نیز محیط های پیش فرضی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.
در مجموع تجربه کار با Sense 2.1 چیزی فراتر از تجربه ی کار با اندروید خام است. این ویژگی هم چنین باعث افزایش جذابیت گوشی HTC Desire S در بازار شده است. ارتقای ویژگی های دوستدار اجتماع مانند (Friend Stream) و contact management نیز باعث محبوبیت این گوشی در چشم خریداران شده است.
سازمان دهی و پیام ها
مدیریت تماس ها در این گوشی شبیه به HTC Sense قبلی است زیرا با استفاده از widget ویژه یا بالا کشیدن کلید dialer می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. وقتی دکمه ی dialer بالا است تنها کافی است که شماره ی فرد یا اول نام آن را بنویسید به این ترتیب اطلاعات تماس او نمایش داده می شود. این سیستم از کار در آمده است زیرا کار با آن ساده و حرکت در آن راحت است.
در پشت ویژگی organizer اندروید همان شخصی سازی HTC را خواهید دید که در دیگر گوشی هایی که با Sense کار می کنند دیده می شود؛ همان widget های مفید و کارامد همیشگی مانند تقویم، پیامک و ایمیل که افزایش قابلیت و توانایی بهتر شخصی سازی گوشی موبایل شما را به همراه  دارد.
پیام ها:
تجربه ی نوشتن پیام با گوشی HTC Desire S در یاد شما می ماند. Widget های مورد نظر به راحتی پیام ها و پیام ها را در اختیار شما قرار می دهند. نوشتن با صفحه کلید  گوشی موبایل نیز بسیار ساده است. صفحه کلید گوشی HTC Desire S قطعا یکی از بهترین صفحه کلیدهای موجود اندرویدی در بازار است. بعضی از ویژگی های آن مثل برزگ نمایی  شبیه به صفحه کلیدهای iPhone است.
همه ی این ها دست به دست هم میدهند و سرعت نوشتن روی صفحه نمایش 3.7 اینچی HTC Desire S را ارتقا می دهند.
رسانه ها و دوربین
رابط کاربری دوربین ساده و کار با آن راحت است. سرعت واکنش آن به لمس خوب است ولی اگر آیکون ها کمی بزرگتر طراحی می شدند بهتر بود. در رابط کاربری جای حالات مختلف عکاسی خالی ست حالاتی مانند عکاسی در شب و ماکرو.  با این وجود فیلترهای خوبی در رابط کاربری گنجانده شده است. فاصله زمانی بین هر عکس بسیار کوتاه است. جای تحسین داشت که گوشی موبایل حین پردازش عکس قبلی و پیش از آماده شدن برای عکس بعدی گیر نمی کرد. 
کار دوربین 5 مگاپیکسلی در ثبت جزییات و ارائه ی رنگ ها اغلب خوب و قابل قبول است.
گوشی HTC Desire S می تواند با کیفیت HD و با سرعت 30 فرم بر ثانیه فیلم برداری کند با این حال حین اجرای آن گاها فرم ها می افتند.
برنامه ی گالری شامل شبکه ای از آیکون های تصاویر و ویدئوهاست که تنها با یک اشاره می توانید آنها را بادیگران به اشتراک بگذارید. گوشی HTC Desire S از DNLA پشتیبانی می کند به این ترتیب می توانید با وسایل متناسب دیگر ارتباط برقرار کنید.
اجرا کننده ی موسیقی نیز ظاهر زیبایی دارد و از Cover Flow پشتیبانی می کند. این اجرا کننده هم چنین می تواند آهنگ ها را به ترتیب آلبوم ، خواننده و playlist ها مرتب کند. یک لینک مستقیم یوتیوب نیز وجود دارد که ویدئو های آهنگ های اجرا شده ی اخیر را نمایش می دهد. رادیو FM نیز به خوبی کار می کند. قدرت بلندگوی اصلی متوسط است با این حال کیفیت صدا حین استفاده از هدفون خوب است.
اجرا کننده ی ویدئوی گوشی HTC Desire S می تواند فرمت ها ی MPEG-4 و H.264 را با کیفیت HD بدون کوچکترین مشکلی اجرا کند.
ارتباطات
 گوشی HTC Desire S از اکثر ویژگی های ارتباطی پشتیبانی می کند، ویژگی هایی چون 3G دوباند ، GSM  چهار باند،  Wi-Fi و Bluetooth به صورت پیش فرض. این گوشی همچنین می تواند از گزینه های sync داده ی موجود روی نان زنجبیلی مانند  tethering Wi-Fi و تبادل داده پشتیبانی می کند.

عملکرد
پردازنده ی 1 گیگاهرتزی، افزایش 30 درصدی توان RAM و GPU به روز شده در HTC Desire S باعث می شوند که نتوانیم درباره ی توان پردازش آن گلایه کنیم. البته HTC Desire S ،حداقل از لحاظ نظری ، در این حوزه به پای  گوشی موبایل هایی که پردازنده ی دو هسته ای دارند نمی رسد.
اما در عمل در عملکرد  گوشی HTC Desire S هیچ نقصی ندیدم. بنابراین اگر یک کاربر معمولی هستید می توان گفت که بدون هیچ نگرانی می توانید به پردازنده ی یک هسته ای   گوشی HTC Desire S اعتماد کنید. ولی سوال اینجاست که آیا با گسترش برنامه های ویژه ی پردازنده های دو هسته ای HTC Desire S می تواند خود را به روز نگه دارد؟
ما گوشی HTC Desire S را به کاربرانی توصیه نمی کنیم که از گوشی استفاده ی سنگین می کنند. مخصوصا اینکه قیمت HTC Desire S در مقایسه با گوشی هایی که پردازنده ی دو هسته ای دارند کمتر است و اینکه رابط کاربری HTC Sense به خوبی از پس کارها بر می آید.
دریافت تماس ها به شکلی است که هیچ تماسی از دست نمی رود،کیفیت تماس نیز متوسط ولی قابل قبول است.وقتی با گوشی تماس گرفتیم فرد گیرنده گفت که صدای ما بدون نویز و پارازیت به گوش می رسد. کسانی که با ما تماس می گرفتند نیز گفتند که کیفیت صدای ما در آنسوی خط مطلوب بوده است. بلندگوی مخصوص تماس ها نیز با اینکه صدای مخدوشی ارائه می داد کاربردی بود.
باتری
افزایش دوام شارژ باتری یکی دیگر از پیشرفت های HTC Desire S نسبت به HTC Desire است. باتری 1450 میلی آمپر ساعتی HTC DesireS می تواند 190 دقیقه مکالمه ی مداوم بیشتر را دوام بیاورد. به این معنا که HTC DesireS 9 ساعت مکالمه ی پیوسته و 430 ساعت در حالت آماده به کار دوام می آورد. ما یک روز کامل از HTC DesireS استفاده ی سنگین کردیم  با این حال مقدار کمی شارژ باقی ماند به این معنا که اگر استفاده ی شما از گوشی نرمال باشد تقریبا تا دو روز شارژ خواهد داشت.
بررسی HTC esireSD باعث خوشحالی ما بود زیرا گوشی در نوع خود به جای یک انقلاب بد، یک پیشرفت تدریجی به حساب می آید. HTC Desire S با طراحی زیبا، بدنه ی یکپارچه ، عملکرد روان، رابط کاربری HTC Sense اش دل هر خریداری را به دست می آورد. همانطور که گفتیم  HTC DesireS یک گوشی انقلابی نیست بنابراین اگر  کاربر پرمصرفی هستید بهتر است به یک گوشی با پردازنده ی دو هسته ای مانند LG Optimus 2X فکر کنید. دوستداران رسانه ها نیز ممکن است به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر علاقه داشته باشند؛ گوشی هایی مانند HTC Incredible S یا Samsung Galaxy S2.
مزایا: بدنه ی یکپارچه ی با ابعاد متناسب، رابط کاربری HTC Sense 2.1 ، روشنایی مطلوب صفحه نمایش و سطح قابل قبول رنگ ها و کنتراست
معایب: نداشتن دکمه ی دوربین، عدم پشتیبانی از درگاه HDMI، کیفیت پایین دوربین و پردازنده ی یک هسته ای


منبع :فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد