عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

مقدمه

اگر یک چیز وجود داشته باشد که گوشی های هوشمند نتوانسته باشند از پس آن برآیند آن چیز آب است. وقتی آب وارد گوشی شود بیرون کشیدن آن دشوار است و باعث خرابی هایی می شود که جبران آنها مشکل است. ولیSony Xperia acro S  توانسته  بر این مشکل غلبه زیرا با آن می توانید به ساحل بروید یا آن را کنار استخر بگذارید. به همین دلیل است که IP-57 را به آن داده اند. این عنوان به این معناست که Sony Xperia acro S می تواند 30 دقیقه در آبی با عمق یک متر دوام بیاورد. ویژگی معرکه ای است مگر نه؟

ولی این تنها ویژگی جالب Sony Xperia acro S نیست، این گوشی موبایل از پردازنده ی دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی بهره می گیرد ، دوربین 12 مگاپیکسلی دارد و ابعاد صفحه نمایش آن 4.3 اینچ و از نوع LCD است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش حتی از آنچه روی صفحه نمایش Retina گوشی موبایل iPhone می بینید بیشتر است. این ویژگی ها بسیار جالب به نظر می آیند؛ بیایید ببینیم این ویژگی در عمل چگونه کار می کنند.

محتویات جعبه:

·        شارژر دیواری

·        کابل microUSB

·        هدست سیم دار توگوشی موبایل

·        راهنمای استفاده و دیگر مدارک

·        پایه ی شارژ

طراحی

استیون تایلر یک باربا لحنی خرمندانه گفت که صورتی رنگ اشتیاق است. گوشی Sony Xperia acro S  نیز با رنگ صورتی جذابش مانند تکه ای از آبنبات توت فرنگی به نظر می رسد که در انتظار بلعیده شدن است. برای کاربرانی که به رنگ های جیغ علاقه ای ندارند این محصول در دو رنگ مشکی و سفید نیز به بازار آمده است. صفحه جلویی این گوشی بسیار صاف است زیرا صفحه نمایش و قاب گوشی به طور تحسین برانگیزی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. جای تعجب ندارد که برای لمس این گوشی وسوسه شوید.

درست زمانی که ویژگی های مثبت این گوشی شما را تحت تاثیر قرار می دهند باید متوجه نواقص آن نیز باشید. صفحه نمایش 4.3 اینچی این گوشی باعث چاقی و ضخامت آن شده است وقتی برای اولین بار آن را در جیب خود می گذارید متوجه می شوید. ضخامت  گوشی Sony Xperia acro S 12 میلی متر و وزن آن به 147 گرم می رسد. علت سنگینی این گوشی باتری 1910 میلی آمپری آن است ولی هنوز هم جای تعجب دارد که چرا سونی ضخامت این گوشی موبایل را کاهش نداده است. این تمام ماجرا نیست، محل قرار گیری سیم کارت که لاستیک ساخته شده سست و بی دوام است،دکمه ی قفل صفحه نمایش نرم است و مهم تر از همه این که کار با دکمه های فیزیکی دشوار است زیرا بسیار کوچک هستند و در فاصله ی نزدیکی از صفحه نمایش قرار گرفته اند.

باید سونی را برای چنین نواقصی بخشید زیرا Xperia acro S ترفندهای زیرکانه ای در آستین دارد. عنوان  IP57 به این گوشی موبایل اعطا شده است. IP57 یعنی گوشی موبایل Xperia acro S در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم است. به همین دلیل است که درگاه های این گوشی را با درب های پلاستیکی پوشانده اند. صفحه نمایش این گوشی موبایل ویژگی جالبی دارد؛ شما می توانید حتی با دست خیس آن را لمس و با آن کار کنید.

صفحه نمایش

ارائه جزییات روی صفحه نمایش 4.3 اینچی گوشی Sony Xperia acro S با ابعاد تصویر 720*1280 پیکسل شما را به تعجب وا می دارد. در 342ppi جابه جایی یا درهم ریختگی پیکسل ها به ندرت دیده می شود و حتی کوچک ترین نوشته ها را بدون نیاز به زوم می توان خواند. بازتولید رنگ ها در کل طیف بسیار دقیق است. رنگ مشکی کمی مایل به خاکستری و رنگ سفید کمی گرم تر از آنچه باید به چشم می آید. ولی انحراف این رنگ ها چندان هم به چشم نمی آید. چیزی که ما را اصلا به هیجان نیاورد زاویه دید متوسط صفحه نمایش بود. با این حال وضوح صفحه نمایش در فضای باز بیشتر از متوسط گوشی های این رده است.

رابط کاربری

جای تعجب ندارد که گوشی Sony Xperia acro S با اندروید 4.0 بستنی حصیری کار می کند، سازندگان این گوشی فراموش نکرده اند که  پوسته این سیستم عامل را به شدت سفارشی کنند. ما از کاری که سونی با platform این رابط کاربری انجام داده راضی هستیم. ویژگی هایی مانند دسترسی به رابط کاربری دوربین و نوار پایینی در صورت قفل صفحه نمایش حفظ شده اند. سونی برای این گوشی موبایل چند کاغذ دیواری در نظر گرفته است که چندتای آنها از نوع زنده هستند. شبکه های اجتماعی  فیس بوک وتوییتر به صورت پیش فرض روی برنامه ی Timescape قرار گرفته اند تا نیاز مشتاقان به این حوزه را براورده کنند. این برنامه می تواند فهرستی از آیتم های جدید خوراک تان  تهیه کند.  Timescape با widget هایی که دارد می تواند به روز رسانی های دوستانتان در این شبکه ها را رصد کند.

صفحه کلید پیش فرض به خوبی کار می کند. دکمه های آن در نگاه اول کوچک به نظر می رسند ولی با کمی تمرین به آنها عادت می کنید. خوشبختانه این صفحه کلید به حالت تصحیح خودکار مجهز است، وقت کار با آن ثبت علائم نگارشی نیز ساده است. یک ویژگی جالب دیگر نیز وجود دارد، اینکه می توانید با انگشت خود نقاشی بکشید و آن را به پیام تان ضمیمه کنید. اکثر گوشی موبایل های هوشمند چنین ویژگی جالبی ندارند.

پردازنده و حافظه:
در قلب
گوشی Sony Xperia acro S یک پردازنده ی دو هسته ای Snapdragon S3 SoC به نام MSM8260 ویک  CPU 1.5 گیگاهرتزی  با گرافیک Adreno 220 وجود دارد.در حال حاضر می دانیم که مدل سریعتر  S4 از بیشتر گوشی موبایل های هوشمند  قدرتمند تر است اما در کمال صداقت ، S3 داخل acro S پشت سرهم با 1GB حافظه RAM به خوبی کار می کند.

اگر راستش را بخواهید عملکرد گوشی موبایل از نظر پردازش اطلاعات خوب است، بدون گیر عمل می کند و می تواند بازی های سنگین سه بعدی مانند Dead Trigger را اجرا کند.در شکل زیر معیارهای ساختگی از گزینه هایی است که برای شما مهم می باشد.

از آنجا که حافظه ی داخلی گوشی Sony Xperia acro S 16 گیگابایت است خریدن یک کارت microSD چندان ضروری به نظر نمی رسد. 1.76 گیگابایت از حافظه ی داخلی به برنامه ها تعلق می یابد و 11.25 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار می گیرد تا از آن برای ذخیره ی آنچه می خواهد استفاده کند.
مرور گر وب

هیچ مشکلی در این زمینه وجود دارد. Xperia acro S به خوبی می تواند از پس وب های سنگین و پر محتوا براید، بدون گیر در آنها حرکت و روی آنها زوم کند تنها کافی انگشت خود را به طور افقی روی صفحه حرکت دهید. شایان ذکر است که Adobe Flash به صورت پیش فرض روی گوشی موبایل قرار نگرفته است. Adobe برای علاقه مندان این برنامه یک نمونه از آن را روی وب خود قرار داده است.

دوربین

در حالت عکاسی سریع تنها یک ثانیه طول می کشد تا گوشی Sony Xperia acro S از سوژه عکس بگیرد. به بیان دیگر در موقعیت هایی که زمان مهم است بدون باز کردن قفل صفحه نمایش و تنها با فشار دادن دکمه ی دوربین می توانید در کمتر از یک ثانیه تصویر مورد نظر را ثبت کنید. رابط کاربری دوربین نیز غنی از ویژگی های جالب است با این حال با آنچه در دیگر گوشی موبایل های هوشمند سونی دیده ایم تفاوت چندانی ندارد. حالت عکاسی پانوراما، تشخیص صحنه ی خودکارو حالت های مختلف عکاسی تجربه ای به یاد ماندنی از عکاسی برای شما فراهم می آورند.

عکس های فضای باز:

عکس هایی که در فضای باز با گوشی Sony Xperia acro S  گرفته می شوند کیفیت خوبی دارند. شاید کیفیت عکس ها به 12 مگاپیکسل نرسد زیرا موقع زوم دانه هایی در عکس ها دیده می شوند. با این حال می توان عکس ها را چاپ کرد و در آلبوم قرار داد.ارائه ی جزییات در عکس ها مطلوب است و تنها کافی است دکمه ی دوربین را فشار دهیدتا عکس به سرعت ثبت شود. عکاسی در فضای بسته تا جایی رضایت بخش است که نور محیط کافی باشد. دوربین در نور کم حتی با وجود فلاش LED نمی تواند به راحتی روی اشیاء زوم کند.

ویدئوها نیز Full HD  نمایش داده می شوند و مانند عکس ها کیفیت مطلوبی دارند. در صورت نیاز به نور بیشتر حین فیلم برداری می توانید از فلاش LED استفاده کنید.

رسانه ها

اجرا کننده ی موسیقی Walkman به خوبی از فایل های صوتی شما پشتیبانی می کند. رابط کاربری آن فهرست آهنگ ها را به خوبی سازمان دهی می کند و کار با آن راحت است در عین حال ویژگی های متنوعی نیز دارد مثلا می تواند مستقیما از صفحه ای که آهنگ دارد اجرا می شود به اینترنت وصل شود و اطلاعات بیشتری را درباره ی آن آهنگ جستجو کند. این رابط کاربری در برگیرنده ی بعضی ویژگی های تقویت کننده ی صدا نیز هست مانند XLOUD که صدای بلندگوها را بدون تغییر افزایش می دهد، Clear Bass فرکانس های پایین را بلند یا صاف می کند و 5-band equalizer که به شما امکان می دهد تا به میل خود و به صورت دستی صدا را تنظیم کنید.

تماشای ویدئو روی این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است:

گوشی Sony Xperia acro S می تواند تمامی فرمت های رایج ویدئو از QuickTime و MPEG4 را تا DivX و MKV پشتیبانی کند. ویدئو ها با کیفیت Full HD روی این صفحه نمایش اجرا می شوند و حتی وقتی آنها را به جلو می زنید بدون کوچکترین گیری نمایش داده می شوند. صفحه نمایش بزرگ HD این تجربه را لذت بخش تر می کند زیرا حتی کوچکترین جزییات نیز روی آن به خوبی به نمایش در می آیند. با این وجود رابط کاربری چیز جدیدی ندارد و تنها نیازهای اولیه را برطرف می کند.

کیفیت تماس

عملکرد گوشی Sony Xperia acro S در این زمینه و در بین گوشی موبایل های این رده فوق العاده است. میکروفون آن صدا را به خوبی جذب می کند طوری که در آنسوی خط به وضوح شنیده می شود، میکروفون ثانویه نیز صداهای پس زمینه را به خوبی فیلتر می کند. صدای هدست می توانست کمی بلندتر باشد ولی کار خود را حتی در حالت بیشینه ی صدا به خوبی انجام می دهد. صدای بلندگو نیز به اندازه ی کافی بلند است و می توانید از شنیدن مکالمه های فیلم ها به خوبی لذت ببرید.

دوام شارژ باتری

باتری 1910 میلی آمپر ساعتی درون Sony Xperia acro S می تواند 7 ساعت مکالمه ی مداوم را دوام بیاورد. اگر گوشی در حالت آماده به کار باشد این رکورد تا 13 روز هم می رسد. با در نظر گرفتن ظرفیت بالای گوشی ، این رکوردها چندان رضایت بخش نیستند. با این حال نمی توان گفت که بسیار بد هستند. در آزمایش ما شارژ باتری پس از 4 ساعت بازی سه بعدی کردن از 100 درصد به 5 درصد رسید. نتیجه گیری

اگر راستش را بخواهید گوشی Sony Xperia acro S بهترین گوشی هوشمند بازار نیست ولی تنها گوشی ضد آب و گرد و غباری است که با این قیمت می توانید بیرون از ژاپن خریداری کنید. انکار نمی کنیم که Sony Xperia acro S کمی بزرگ است و کار با دکمه های فیزیکی آن چندان راحت نیست ولی مزایای آن بیش از این ها ست. برای مثال طراحی آن زیبا و چشم نواز است، صفحه نمایش با کیفیت، دوربین قدرتمند و ویژگی های چند رسانه ای فراوانی دارد.

کسانی که فکر می کنند گوشی Sony Xperia acro S کمی گران است بهتر است به گزینه ی Sony Xperia go  فکر کنند زیرا صفحه نمایش 3.5 اینچی، پردازنده ی دو هسته ای و بدنه ی ضد آب دارد.

اگر داشتن یک گوشی ضد آب برایتان اهمیتی ندارد می توانید به گزینه ی Sony Xperia SL  فکر کنید زیرا پردازنده ی سریع تر و بدنه ی باریک تری دارد، همچنین از دوربین و صفحه نمایش با کیفیت بهره می گیرد.

گوشی موبایل فوق باریک HTC One S نیز ارزش فکر کردن دارد مخصوصا اگر به صفحه نمایش های AMOLED علاقه مند باشید. درست است که کیفیت صفحه نمایش آن از acro S کمتر است ولی پردازنده ی درون آن از تراشه ی S3 بسیار سریع تر است.

مزایا: ضد آب و گرد و غبار بودن ، کیفیت ارائه ی جزییات روی صفحه نمایش ، ویژگی های جالب چند رسانه ای

معایب : ضخیم و بزرگ بودن ، راحت نبودن کار با دکمه های فیزیکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد