iPad برای سالها سلطان بازار تبلت بوده است بدون اینکه با رقیبی جدی رقابت کند.
Apple تنها یک شرکت است و نمی تواند با ده ها برند جدیدی رقابت کند که به
این عرصه وارد شده اند علاوه بر این بسیاری از تبلت های بازار مقرون به
صرفه یا ارزان قیمت به حساب می آیند که Apple خود را درگیر رقابت با آنها
نمی کند. به همین دلیل بود که در سال 2013 تبلت های اندرویدی بازار را از
تبلت های iPad گرفته اند.
مرکز تحقیقات ABI در اواسط 2013 متوجه شد که تبلت های اندرویدی بلاخره
توانستند به دوران سلطنت خاندان iPad ها پایان بدهند. در دومین فصل سال
بود که تبلت های اندرویدی برای تبلت های iOS پیروز شدند. در واقع محموله
های iPad در سال 2013 علی رغم افزایش 23 درصدی نسبت به سال گذشته 17 درصد
افت داشته اند.
بیشتر محموله های تبلت را تبلت های 7 اینچی تشکیل می دهند، iPad Mini هم 60
درصد از کل محموله های تبلت های iPad را شامل می شود. با بررسی سهم Apple
از بازار تبلت متوجه شباهت وضعیت آن به شرکت هایی چون Samsung ، Amazon و
حتی Microsoft شدیم در حالیکه شرکت های بزرگی چون HTC ، Nokia و حتی LG
هنوز فاصله ی محسوسی با این شرکت ها دارند.
منبع :
فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)