عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy Ace 3

قدمه

به خط تولید گوشی های رده متوسط سامسونگ یعنی Galaxy Ace یک محصول جدید اضافه شده که Galaxy Ace 3 نام گرفته است و جزء نسل سوم محصولات این خط تولید به حساب می آید. این محصول نسبت به نمونه های پیش از خود پیشرفت چندانی نداشته است. با این حال سامسونگ طبق رویه ی خود برای این گوشی صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده ی قوی تری در نظر گرفته است.

این محصول جدید همانطور که گفتیم Galaxy Ace 3 نام گرفته که از جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی 4.2 جیلی بیلی برخوردار است. سامسونگ رابط کاربری TouchWiz Nature UX را روی این اندروید طراحی کرده است. آیا اینها برای متقاعد کردن خریداران به خرید چنین محصولی آن هم در بازار رقابتی گوشی های رده متوسط اندرویدی کافی هستند؟

طراحی:
سامسونگ در ساخت Ace 3 از همان مواد پلاستیکی همیشگی استفاده کرده است. خرید گوشی از لحاظ زیبایی چیزی بیشتر از دو نمونه ی قبلی اش ندارد. ما در بررسی های خود از نمونه ی LTE این گوشی استفاده کردیم که از نمونه ی 3G آن ضخیم تر و سنگین تر است. طراحی این گوشی صابونی شکل است و همان نوار فلز مانند معروف سامسونگ دور قسمت جلویی آن را در بر می گیرد. با این وجود در قسمت پشتی به جای استفاده از مواد براق مشکی رنگ و همیشگی سامسونگ از پلاستیک طرح داری به رنگ آبی تیره استفاده شده است.

طول Ace 3 نسبت به Ace 2 بیشتر است زیرا صفحه نمایش بزرگتری نسبت به آن دارد. از آنجا که قاب دور صفحه نمایش در گوشی Ace 3 کوچکتر شده این دو گوشی از نظر عرض تفاوتی ندارند. ابعاد مناسب گوشی Samsung Galaxy Ace 3 باعث شده که کار و حمل آن راحت تر باشد. دکمه ی روش/خاموش در سمت راست و دکمه ی صدا در سمت چپ گوشی قرار گرفته اند ، با اینکه این دکمه ها باریک هستند کار با آنها مشکل نیست. سرعت واکنش این دکمه ها و دکمه ی بزرگ Home در پایین صفحه نمایش مطلوب است.
صفحه نمایش:
ابعاد تصویر روی صفحه نمایش 4 اینچی Galaxy Ace 3 به 480 در 800 پیکسل می رسد. این صفحه نمایش از نوع LCD و دارای تراکم پیکسلی 233 پیکسل بر هر اینچ است، ارائه ی رنگ ها و پشتیبانی از زاویه دید آن نیز خوب است. روشنایی صفحه نمایش چندان بالا نیست، میزان انعکاس نور آن نیز متوسط است. در نتیجه کار با این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید حتی در صورت تنظیم روشنایی روی حالت بیشینه مشکل خواهد بود.
رابط کاربری و کارایی:
سیستم عامل Ace 3 اندروید 4.2 جیلی بیلی است که رابط کاربری TouchWiz Nature UX روی آن قرار گرفته است. در نتیجه می دانید که باید چه انتظاراتی از آن داشته باشید. این رابط کاربری دارای تنظیمات و widget های معمول TouchWiz است. از ویژگی های منحصر به فرد پرچم دار سامسونگ یعنی S4 تنها S Travel، TripAdvisor، Smart Stay و S Translator روی این گوشی قرار داده شده اند. رابط کاربری Ace 3 فاقد انیمشین ها و جلوه های تصویری است که در گوشی های قوی تر دیده می شوند. ابعاد و تراکم پیکسلی پایین صفحه نمایش نیز باعث می شوند که رابط کاربری کمی قدیمی به نظر برسد.
صفحه کلید پیش فرض این گوشی تا بیش از 50 زبان را پشتیبانی می کند و دارای ویژگی پیش بینی کلمات است. از آنجا که دکمه های صفحه کلید کوچک هستند و فاصله ی زیادی بین آنها است نوشتن با آن اصلا ساده و راحت نیست.
نتیجه گیری
شعار سامسونگ در تبلیغ خرید گوشی این است که " از کارکردهای اصلی گوشی جدید لذت ببرید." . در واقعیت هم همین است زیرا Ace 3 چیزی بیشتر از کارکرد های اولیه ارائه نمی دهد.

خرید گوشی نمونه ی نسبتا به روز شده ی Ace 2 است. تنها نمونه ی LTE حافظه ی بیشتری دارد و از 4G برخوردار است.
قیمت Ace 3 یکی از نقاط قوت آن در بازار گوشی های اندرویدی رده متوسط است. زیرا قیمت این گوشی کمتر از قیمت Galaxy S III Mini است. Galaxy S III Mini با اینکه ابعاد برابر با Ace 3 دارد از ویژگی های بیشتری چون حافظه و زیبایی بیشتر برخوردار است.

[تصویر:  samsung_galaxy_ace_3_4.jpg]
رقیب Ace 3 دربازار LG Optimus F5 با مشخصات مشابه است که ابعاد بزرگتری دارد. Sony Xperia P هم با اینکه صفحه نمایش 4 اینچی دارد ولی کیفیت صفحه نمایش و حافظه ی داخلی اش بیشتر است. اگر به گوشی های ویندوز فونی علاقه داشته باشید Nokia Lumia 520 هم گزینه ی خوبی است زیرا از لحاظ مشخصات مانند Ace 3 است ، قیمت گوشی کمتر است ودر رنگ های متنوع به بازار عرضه شده است.
منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ق.ظ http://varzeshi-hossein7.blogfa.com

خواهشا جواب سوال بدین راسته که ایس 3آتش می گیرد

نه. خوشبختانه همچی موردی تا به حال نداشتیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد