X
تبلیغات
رایتل
با این که هم گوشی های هوشمند و هم تبلت ها به دلیل قابل حمل بودنشان وسایل موبایلی به حساب می آیند رویکرد خریداران نسبت به آنها متفاوت است. در واقع انتظار و تجربه ی آنها از تبلت و گوشی هوشمند متفاوت است. با بررسی ویژگی ها ، عملکردها و نیازهای وابسته به شرایط می بینیم که تفاوت های زیادی بین رویکرد کاربر نسبت به گوشی هوشمند و تبلت وجود دارد. این تفاوت ها می توانند روشنگر راه تولید کنندگان باشند تا بفهمند کاربران چه زمانی و کجا از تبلت یا گوشی هوشمند خود استفاده می کنند و در واقع برای رفع چه نیازهای خاصی این محصولات را خریداری می کنند.


مشتریان ، تبلت را بر گوشی هوشمند ترجیح می دهند یا برعکس؟

طبق گزارش comScore's Mobile Future برابر 37 درصد زمانی که در رسانه های دیجیتال سپری می شود توسط وسایل موبایلی صرف می شود در حالیکه سهم کامپیوترها 67 درصد است. با اینکه کامپیوتر ها هنوز هم نقش بسیار مهمی در زندگی دیجیتال انسان ها دارند ولی تمایل کاربران به وسایل قابل حمل و موبایلی به تدریج رو به افزایش است. در نتیجه مشتریان بر اساس نیازهایشان یا گوشی هوشمند را انتخاب می کنند یا تبلت ها را.

اما امروزه بسیاری از مبارزات موبایل بر اساس این فرضیه ارزیابی می شوند که تبلیغات مرتبط با این وسایل باید در درون خودشان اتفاق بیافتند. با این وجود تنها 22 درصد کاربران تبلت یا گوشی هوشمند ، خرید اینترنتی خود از طریق این وسایل را تکمیل می کنند. در نتیجه بدون دنبال کردن تمایل کاربران به تعویض وسایل خود نمی توان تاثیر کامل وسایل موبایلی را بررسی کرد.

در واقع قسمت اعظم کارهای مربوط به خرید اینترنتی به جایتبلت یا گوشی هوشمند با کامپیوتر انجام می شود. در تحقیق جدیدی که توسط Telmetrics، xAd و Nielsen انجام شده نشان می دهد که تنها 26 درصد از جستجوهایی که توسط تبلت انجام شده اند به خرید اینترنتی از طریق کامپیوتر انجامیده اند. این عدد برای گوشی های هوشمند 9 درصد است. این کشف تمامی جنبه های این بازار از ساخت تبلیغات گرفته تا تعیین استراتژی دستیابی به هدف را تحت تاثیر قرار داده است.
کاربران تبلت به مکان اهمیت می دهند

یکی از بزرگترین تفاوت های گوشی های هوشمند و تبلت ها اندازه ی آنها است. بعید است که کاربری بدون گوشی هوشمند خود از خانه بیرون بیاید ، کاربران به این وسایل اطمینان دارند و می دانند در صورت نیاز هر کجا که باشند می توانند به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. با این حال معمولا کاربران از تبلت در خانه یا محل کار استفاده می کنند. این محدودیت مکانی استفاده از تبلت ، باعث تفاوت در هدف کاربر می شود. کاربر بسته به انتظارش از بعد فاصله ، هدف خود را از استفاده از وسایل موبایلی تعیین می کند.

اکثر کاربران گوشی های هوشمند بعد فاصله را در نظر می گیرند ، جای تعجب هم ندارد زیرا این وسایل طوری طراحی شده اند که همواره همراه و در دسترس کاربر باشند. ولی از آنجا که کاربران تبلت بیشتر از آن برای جستجوی اطلاعات ، مرور صفحات وب و ... استفاده می کنند بیشتر از فاصله به مکان اهمیت می دهند. 45 درصد کاربران تبلت تنها 8 کیلومتر از مکان فعلی شان فاصله می گیرند. این تفاوت بین فاصله و مکان در ذهن کاربر نکته ای است که باید در تبلیغات مربوط به این محصولات مد نظر قرار گیرد.





حدود 50 درصد افراد از گوشی هوشمند خود برای یافتن کسب و کارهای محلی یا پیدا کردن آدرس استفاده می کنند در حالیکه 20 درصد دیگر از گوشی خود برای پیداکردن شماره تلفن های مربوط به کسب و کار استفاده می کنند. در مورد تبلت ها باید گفت که اکثر افراد از آنها برای جستجوی اطلاعات بدون محدودیت مکانی استفاده می کنند. کاربران در این جستجوها به دنبال مقایسه ی قیمت ها، نقد و بررسی ها هستند. البته این به این معنا نیست که مکان در فعالیت کاربران تبلت بی تاثیر و بی ربط است. کاربران تبلت نیز گاها برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به رستوران ها ، اتفاقات مهم محلی یا شماره تلفن کسب و کارهای مختلف جستجو می کنند. با این حال فوریت مکان فیزیکی برای کاربران تبلت چندان حائز اهمیت نیست. مکان فیزیکی یک عامل محیطی است که باید از زمان ساخت تبلیغات تا تعیین استراتژی های دستیبابی به هدف در نظر گرفته شود
بعضی اوقات گوشی های هوشمند و تبلت در واقع یکی هستند.

از آنجا که کاربران بیشتر گوشی های هوشمند را با خود به همه جا می برند و از طریق آنها به تلویزیون ، کامپیوتر و غیره دسترسی پیدا می کنند تفاوت قائل شدن و مرزکشی بین تبلت و گوشی هوشمند دشوار شده است.

تبلت ها به دلیل ابعادشان قابلیت مانور بالاتری دارند ، نام تجاری نیز در انتخاب تبلت حائز اهمیت است با این حال تمرکز گوشی های هوشمند روی کارایی برنامه های مسیریاب محلی و برنامه های مشابه است.

در مجموع استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند برای دسترسی به این دسته از ویژگی ها مشابه است.

برنامه ها و وب سایت هایی که نام تجاری دارند بسیار محبوب هستند در همین حال موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی دارند.

به این ترتیب یکی از بزرگترین راز تفاوت های موجود بین تبلت و گوشی هوشمند از بین می رود. برای بسیاری از مدیرات تبلیغاتی و مدیران نام تجاری این به معنای چرخش و تغییر تمرکز افکار مشتریان است.
این موضوع دوباره سوال "برنامه بهتر است یا مرورگر؟" را مطرح می کند.

اگر برنامه داشته باشید خوب است ولی کاربران شما دوست دارند بتوانند شما را در اینترنت نیز پیدا کنند. بنابراین شک نکنید که کاربران تمایل دارند وب سایت نام تجاری شما را در اینترنت ببینند. در واقع فرض اینکه مشتریان شما علاقه ای به برنامه ی شما یا وب سایت نام تجاری شما ندارند باعث می شود که تصویر نام تجاری شما در ذهن آنها مخدوش شود و به آغوش باز رقبایتان پناه ببرند. این تصور ذهن 40 درصد از مشتریان تان را از شما بر می گرداند.

بیاد داشته باشید که بازار موبایل هر لحظه در حال تغییر است و دوام وبقای شما در این بازار کاملا به استراتژی هایی بستگی دارد که اتخاذ می کنید.
نتیجه گیری

قابل حمل بودن و سادگی کار با وسیله جز دلایل اصلی انتخاب خریداران هستند با این وجود نیاز خریدار و توقعی که از وسیله دارد نیز بسیار حائز اهمیت است. کاربر بسته به نوع نیازش در موقعیت های مختلف از تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می کند و همین انتخاب اساس فعالیت های مرتبط با خرید را در بازار شکل می دهد.

مشتریان وسایل موبایلی به شما می گویند که چه چیزی را به چه شکلی از شما می خواهند. با تشخیص فعالیت کاربر در طول مسیرش برای انتخاب بین تبلت یا گوشی هوشمند می توانید به شیوه ی بهتری مشتریان خود را درگیر فعالیت تجاری خود کنید و راهنمای آنها در طول این مسیر باشید. در صورت انجام چنین کاری نتایج آن را به زودی خواهید دید.

منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی و اخبار موبایل ، تبلت ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد