عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

بررسی تخصصی Samsung Galaxy S4

مقدمه

یک سال جدید ، یک Galaxy S جدید ! از زمان عرضه ی Galaxy S به بازار یعنی 2010 تا به حال سامسونگ هر ساله با به روز کردن گوشی هایش تلاش کرده است تا جای خود را در بازار رقابتی گوشی های هوشمند حفظ کند. سامسونگ هنوز هم از سود سرشار سری گوشی هایی لذت می برد که توانستند کل اکوسیستم اندروید را تحت تاثیر قرار دهند.

امروز همه گوشی های Galaxy S را به طراحی زیبا ، عملکرد عالی و ویژگی های خاص می شناسند. با نگاه کردن به گوشی جدید سامسونگ یعنی گوشی Galaxy S4 با خود می گویید این نیز از این سه ویژگی برخوردار است. اما آیا این گوشی می تواند مثل گوشی های قبل از خود در بازار موفق شود؟

باید توجه داشت که دورنمای بازار امروزی گوشی های هوشمند با چند سال پیش به شدت متفاوت است. میدان رقابت مانند گذشته سردرگم و پیش بینی نشده نیست. این گوشی جدید گوشی Galaxy S4 به محض ورود به بازار باید با رقبای قدر اندرویدی اش یعنی HTC One و Sony Xperia Z رقابت کند؛ این دو گوشی هر دو از طراحی زیبا و ویژگی های منحصر به فرد برخوردار هستند. آیا سامسونگ به اندازه ی کافی ویژگی های خاص در گوشی Galaxy S4 گنجانده است تا بتواند حاکم بی چون و چرای جنگل اندروید شود یا اینکه این گوشی توسط رقبایش دزدیده و نابود می شود؟

جنگ بین گوشی های هوشمند هر روز داغ تر می شود. جنگی که قبلا بین دو دسته از شرکت ها بود حالا به نبردی خونین بدل شده که شرکت های دیگر نیز وارد آن شده اند. حالا بهتر است ببینیم گوشی Galaxy S4 برای بقا در این جنگ خود را به چه ویژگی هایی مجهز کرده است؟

طراحی

درست است که ظاهر گوشی Galaxy S4 کاملا شبیه به S III نیست ولی زبان طراحی هر دو یکی است. باید خاطر نشان کرد که شرکت کمی ظاهر گوشی موبایل را تغییر داده است. با این وجود طراحی گوشی Galaxy S4 چیزی ندارد که بتوان درباره ی آن صحبت کرد. علی رغم ابعاد بزرگش ، نمی توان گفت که طراحی این گوشی موبایل خوب یا راحت نیست.

راحتی و خوب بودن طراحی گوشی Galaxy S4 تنها به دلیل زیبایی شناختی ظاهر آن نیست بلکه به جنس پلاستیک شیشه ای  به کار رفته در آن نیز بستگی دارد. اگر Galaxy S III و GS4 را در دست بگیرید متوجه می شوید که جنس بدنه ی آنها یکسان است.  مثل دیگر گوشی موبایل های سری Galaxy S اثر انگشت روی این گوشی نیز می ماند ولی این مشکل بزرگی نیست. جنس بدنه ی GS4 لغزنده نیست و باعث می شود گوشی به خوبی در دست جای بگیرد. با این حال طراحی پشت گوشی موبایل بسیار ساده و ابتدایی است زیرا تنها دوربین پشتی ، فلاش LED ، لوگوی سامسونگ و بلندگوی کوچکی را در برمی گیرد.

ازلحاظ مهندسی ، طراحی GS4 یک دستاورد بزرگ است زیرا این گوشی موبایل در عین داشتن بدنه ای کوچکتر و سبک تر نسبت به GS III ، از صفحه نمایش بزرگتری نسبت به آن برخوردار است.

تمامی دکمه های فیزیکی  Galaxy S4 به خوبی کار می کنند. این دکمه ها شامل Home ، روشن/خاموش و صدا می شوند. مسلم است که بعضی از آنها مثلا دکمه ی صدا می توانستند بهتر از این باشند ولی بهرحال موقع کار با آنها مشکل خاصی پیش نیامد.

اگر بخواهیم با یک جمله نظر خود را راجع به طراحی گوشی Galaxy S4 بیان کنیم باید بگوییم که طراحی این گوشی نکته ی خاصی ندارد ولی کار با آن راحت است. البته ما هنوز هم از سادگی ، باریکی و جنس پلاستیک قسمت پشتی گوشی موبایل  ناراضی هستیم با این حال خاطر جمع هستیم که در دست نگه داشتن و حمل گوشی موبایل راحت است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی Galaxy S4 فوق العاده است. مانند دیگر گوشی های رده بالای امسال این گوشی نیز صفحه نمایش 5 اینچی دارد. ابعاد تصویر روی این صفحه نمایش 1080 در1920 پیکسل است. از آنجا که تراکم پیکسلی این صفحه 441 پیکسل بر هر اینچ است مسلم است که تصویر روی آن بسیار با کیفیت و با جزییات نمایش داده می شود. علاوه بر اینها این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED است و تمامی مزایا و معایب آن را به همراه دارد.

مانند گذشته ، صفحه نمایش Super AMOLED سامسونگ از ماتریکس PenTile استفاده می کند ولی این بار تولیدکننده تلاش کرده است تا تغییراتی در آن بوجود آورد. برای مثال به هر پیکسل یک زیرپیکسل سبز اضافه شده است. ترکیب این ویژگی با تراکم پیکسلی بالا باعث می شود تا بیننده متوجه جا به جایی پیکسلی روی صفحه نشود. این مشکل روی صفحه نمایش های قبلی PenTile وجود داشت که در این یکی تلاش شده تا برطرف شود. با وجود تمام اینها ارائه ی تصویر روی این صفحه نمایش روان و با کیفیت است.

نیازی به گفتن نیست که ارائه ی رنگ ها روی این صفحه به صورت اشباع شده و با کیفیت است. با این حال نمی توان گفت که رنگ ها به صورت طبیعی نمایش داده می شوند، این موضوع در بعضی موارد و برای بعضی افراد آزاردهنده است. خوشبختانه شما می توانید در صورت ناراضی بودن از ارائه ی رنگ ها میزان اشباع رنگ ها روی صفحه نمایش را کم کنید به این ترتیب رنگ های طبیعی تری خواهید داشت.در کل تجربه ی تماشای رسانه ها روی این صفحه منحصر به فرد است. مزیت دیگر این صفحه پشتیبانی آن از زاویه دید گسترده است هرچند اگر از زاویه ی باز به گوشی نگاه کنید رنگ ها کمی کمرنگ  دیده می شوند ولی این مشکل بزرگی به حساب نمی آید.

از آنجا که میزان روشنایی صفحه در فضای باز چندان نیست چیز فوق العاده ای درباره ی وضوح صفحه در فضای بازنمی توان گفت. با اینکه روشنایی صفحه مطلوب است ولی این صفحه نمایش روشن ترین صفحه نمایش موجود در بازار نیست. در نتیجه مشاهده ی محتوای روی صفحه ممکن است در یک روز زیبا و آفتابی مشکل باشد. می توانید برای استفاده در فضاهای تاریک ، روشنایی صفحه نمایش را پایین بیاورید ولی این پایین آوردن باعث نمی شود که چشم شما در تاریکی اذیت نشود زیرا هم چنان شدت نور زیاد است.

رابط کاربری

تقریبا به اینکه گوشی های سامسونگ از جدیدترین نمونه ی اندروید استفاده می کنند عادت کرده ایم. پرچم دار سامسونگ نیز از این قضیه مستثنا نیست. Galaxy S4 از تمام ویژگی های اندروید 4.2.2 برخوردار است علاوه بر آن سامسونگ رابط کاربری خود را نیز روی این سیستم عامل قرار داده است.

اگر بخواهیم TouchWiz Nature UX را تعریف کنیم باید بگوییم همان اندروید است که تغییر ظاهری پیدا کرده است به طوری که با رابط کاربری اندروید اصلی تفاوت هایی دارد. این رابط کاربری فوق العاده روان است و می توانید آن را تا حد بسیار زیادی شخصی سازی کنید. کاربر می تواند تمامی مشخصات این رابط کاربری را دستکاری کند و تغییر دهد. Widget های همیشگی به شما کمک می کنند تا یک homescreen کاربردی و مناسب با ظاهری یکپارچه به وجود آورید.

ویژگی های جدید Samsung Galaxy S4 را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: سرگرمی ، روابط ، کار و بار و سلامتی. در ادمه ی مطلب این ویژگی ها را اجمالا توضیح داده ایم.

سرگرمی

Dual shot یا فیلم برداری دو دوربینه: با استفاده از این ویژگی می توانید فیلم های جالبی ضبط کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا هم با دوربین پشتی و هم با دوربین جلویی به صورت همزمان فیلم برداری کنید به این ترتیب می توانید با استفاده از دوربین جلویی درباره ی آنچه در حال فیلم برداری هستید توضیح دهید.

    Sound & Shot یا فیلم برداری از عکس: این ویژگی به شما امکان می دهد تا موقع عکاسی 9 ثانیه از سوژه فیلم برداری کنید به این ترتیب وقتی در گالری به عکس نگاه می کنید فیلم آن نیز اجرا می شود.

Drama Shot عکاسی پی در پی: این ویژگی به شما امکان می دهد تا از یک سوژه ی متحرک عکس های پی در پی بگیرید سپس می توانید همه ی آنها را با هم ادغام و یک عکس بوجود آورید.

Cinema Photo یا عکاسی سینمایی: این ویژگی فوق العاده است ، چیزی شبیه به گرفتن عکس GIF با گوشی هوشمند. اگر این ویژگی را فعال کنید می توانید موقع عکاسی مشخص کنید که می خواهید کدام عامل متحرک و کدام ثابت باشد.

    Story Album یا آلبوم عکس داستانی: با این ویژگی می توانید با استفاده از عکس هایتان یک آلبوم تهیه کنید، طوریکه مکان ، زمان ، آب و هوا و دیگر شرایط بیاد ماندنی آن روز نیز در آن ثبت شود.

روابط:

S Translator یا مترجم S: همانطور که اسم این ویژگی نشان می دهد می توانید با آن مرزهای زبانی را پشت سر بگذارید. این ویژگی همراه با مجموعه برنامه هایی چون ChatON ، ایمیل و اس ام اس کار می کند. این ویژگی در Galaxy S IV نیزدیده می شد و به کاربر برای ترجمه کمک می کرد.

    Group Play یا اجرای گروهی: اگر این گوشی را Galaxy S IV دیگر جفت کنید می توانید با استفاده از ویژگی جدید Share Music یک سیستم قوی صوتی برای اجرای موسیقی ایجاد کنید. علاوه بر این با استفاده از این ویژگی می توانید به صورت دسته جمعی بازی کنید ؛ مخصوصا نمونه ی بهینه شده ی بازی هایی چون Asphalt 7 و Gun Bros 2. در این صورت چند گوشی Samsung Galaxy S IV می توانند به طور همزمان و با همکاری هم بازی کنند.

کار وبار

Air View : ویژگی Air View یادداشت به طور معجزه آسایی روی Galaxy S IV قرار گرفته است. این ویژگی بسیار تاثیر گذاراست. قبلا درباره ی کارایی و دقت صفحه نمایش صحبت کردیم ولی شایان ذکر است که سامسونگ نمونه ی پیشرفته ای از Flipboard را در این صفحه تعبیه کرده است. این نمونه ی Flipboard به شما امکان می دهد تا بدون کشیدن دستتان روی صفحه به گوشی دستور بدهید تا مطلب مورد نظر را برایتان نمایش دهد. این ویژگی در برنامه هایی مانند تقویم و ایمیل بسیار به کار می آید.

Air Gesture: Air Gesture یکی از نمونه های ابتدایی Kinect در مایکروسافت XBOX 360 است ولی در گوشی های هوشمند SGSIV به حساب می آید. در هسته ی این ویژگی سه دستور غیر لمسی Air Browse ، Air Jump و Air Call Accept وجود دارد. در برنامه ی مرورگر و ایمیل می توانید بدون کشیدن دستتان روی صفحه فقط آن را به طرف بالا یا پایین حرکت دهید در این صورت گوشی موبایل دستور ما را اجرا خواهد کرد. اگر دستتان را روی برنامه ی گالری به صورت موجی و با فاصله از صفحه حرکت دهید عکس ها به ترتیبی که مورد نظر شماست به نمایش در می آیند. این ویژگی فوق العاده است ولی روی تمام برنامه ها کار نمی کند. اکثر برنامه های سامسونگ از این ویژگی پشتیبانی می کنند ولی Chrome و Gmail چنین نیستند. متاسفانه برای زوم دو انگشتی نمی توانید دست خود را با فاصله از صفحه حرکت دهید ، در واقع این ویژگی از این ژست پشتیبانی نمی کند.

Smart Pause: این ویژگی حین تماشای فیلم به کار می آید مخصوصا زمانی که می خواهید حواستان هم به فیلم باشد و هم به یک چیز دیگر. در این شرایط Smart Pause به شما کمک می کند ، اگر به صفحه نمایش نگاه نکنید Smart Pause اجرای فیلم را موقتا متوقف می کند. در صورت نگاه مجدد به صفحه اجرای فیلم از سر گرفته می شود.

Smart Scroll: این ویژگی به شما امکان می دهد تا با استفاده از حرکت چشم و دستتان بتوانید در برنامه ی ایمیل یا مرورگر اینترنت به جهات مختلف حرکت کنید.

    Samsung Optical Reader:  این ویژگی به شما کمک می کند تا به جای وارد کردن اطلاعات کارت های ویزیت به صورت دستی از آنها عکس بگیرید به این ترتیب خود برنامه اطلاعات روی کارت را به صورت دیجیتال در ر ضبط می کند.    Samsung Optical Reader علاوه بر این می تواند کدهای QR را رمز گشایی کند.

    WatchON: با توجه به اینکه گوشی از Infrared برخوردار است این ویژگی به شما کمک می کند تا برنامه های دلخواهتان را کنترل ، انتخاب و تماشا کنید.    WatchON از ویژگی های جالب دیگری نیز پشتیبانی می کند.

سلامتی

    S Health: علاقه مندان به بدن سازی از این ویژگی بسیار خوششان خواهد آمد زیرا این برنامه می تواند تمامی فعالیت های فیزیکی شما را رصد و ارزیابی کند. پس از مدتی برنامه می تواند آمارمشروح فعالیت های فیزیکی شما را در اختیارتان بگذارد. S Health می تواند تعداد قدم های شما و میزان کالری سوخته بر اثر فعالیت تان را به شما بگوید در نتیجه می توانید فعالیت های خود را به طور دقیق تر رصد کنید. علاوه بر این ها ، این برنامه می تواند به شما بگوید آیا شرایط آب و هوایی و دمای محیط برای بدن شما مضر است یا خیر. این برنامه حتی می تواند الگوی خواب شما را ارزیابی کند.

Samsung Adapt Sound: این برنامه ی هوشمند به طور خودکار و بر اساس کاری که در حال انجام آن هستید تنظیمات گوشی را تغییر می دهد. برای مثال اگر در حال خواندن یک کتاب دیجیتال در تاریکی باشید ، این برنامه به طور خودکار میزان کنتراست و روشنایی صفحه را پایین می آورد تا چشم شما اذیت نشود. در شرایط دیگری برنامه میزان کنتراست و روشنایی صفحه را افزایش می دهد تا تماشای ویدئو برای شما لذت بخش تر بشود. اگر این ویژگی فعال باشد دیگر نیازی نیست که تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید.

برنامه های پیام رسان

وقتی صفحه نمایش گوشی موبایل به این بزرگی و در دست نگه داشتن آن راحت باشد مسلم است که نوشتن با صفحه کلید پیش فرض QWERTY نیز لذت بخش است. اندازه ی کلیدها و فاصله ی آنها از هم روی این صفحه کلید مناسب است در نتیجه احتمال فشار دادن تصادفی آنها به حداقل می رسد. با این حال قالب این صفحه کلید چندان زیبا نیست.شما می توانید برای بهینه و شخصی سازی بیشتر صفحه کلید گوشی موبایل و لذت بخش ترکردن تجربه ی نوشتن پیام روی صفحه ، یکی از صفحه کلیدهایی را بخرید که دیگر شرکت ها طراحی کرده اند.

علاوه بر آنچه گفتیم چندان پیشرفتی در برنامه های پیام رسان دیده نشد. برنامه های پیام رسان این گوشی موبایل شامل برنامه ی استاندارد Gmail و ChatON service سامسونگ می شد. ChatON service در این گوشی موبایل می تواند از تماس ویدئویی سه نفر به طور همزمان با هم پشتیبانی کند.

پردازنده و حافظه

گوشی موبایل های  Galaxy S سامسونگ معمولا پردازنده های قدرتمندی دارند، گوشی Galaxy S4 هم در این زمینه استثنا نیست. دو نمونه از Galaxy S4 به بازار عرضه شده است ، یکی با پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 600 و دیگری با Samsung Exynos 5 Octa. Qualcomm Snapdragon 600 همان پردازنده ای است که در HTC One به کار رفته ولی Samsung Exynos 5 Octa پردازنده ی 8 هسته ای قدرتمند و کارامد سامسونگ است. ما در آزمایشمان از نمونه ای استفاده کردیم که پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 600 داشت. باید بگوییم که این پردازنده ی 1.9 گیگاهرتزی به خوبی از پس تمام کارها بر می آمد. 

RAM این گوشی 2 گیگابایت است در حالیکه گرافیک آن Adreno 320 GPU در نظر گرفته شده است. این ترکیب تضمین کننده ی عملکرد روان گوشی در اجرای برنامه ها و بازی های سه بعدی است.

از لحاظ حافظه ی داخلی دو نوع از Galaxy S4 به بازار عرضه شده است یکی با 16.32 گیگابایت و دیگری با 64 گیگابایت حافظه ی داخلی ولی مانند گذشته این گوشی نیز از کارت  microSD پشتیبانی می کند به این ترتیب در صورت نیاز می توانید حافظه ی آن را افزایش دهید. ما از این تنوع بسیار خوشمان آمد.

اینترنت و ارتباطات

از اینکه سامسونگ مرورگر اینترنت معمول خود را روی این گوشی موبایل قرار داده خوشحال شدیم. این مرورگر بر پایه ی نرم افزار اندروید بستنی حصیری طراحی شده است و به خوبی از کار در آمده است. دیگر همه ی متخصصان گوشی های هوشمند می دانند که این مرورگر بهتر از Google's mobile Chrome عمل می کند.نه تنها این مرورگر سریع تر است بلکه از Adobe's Flash Player نیز پشتیبانی می کند در حالیکه Google's mobile Chrome نمی تواند از این برنامه پشتیبانی کند. عملکرد مرورگر Dolphin نیز با عملکرد این مرورگر برابری می کند ولی آن هم نمی تواند در صورت اجرای اندروید جیلی بیلی روی گوشی (مانند Galaxy S4) از Flash پشتیبانی کند. اگر به بعضی ویژگی های دیگر مرورگرها عادت کرده اید می توانید آنها را نسب کنید ولی اکثر آنها سرعت پایین و مشکلات جدی دارند.

گوشی Galaxy S4 از LTE پشتیبانی می کند. اگر LTE موجود نباشد از HSPA+ با سرعت 42.2 مگابیت بر ثانیه روی خط گیرنده و5.76 مگابیت بر ثانیه روی خط روی خط فرستنده پشتیبانی می کند. علاوه بر اینها گوشی Galaxy S4 از تمامی پروتکل ها Wi-Fi، Bluetooth 4.0 و Infrared پشتیبانی می کند. با استفاده از Infrared  می توانید این گوشی را به کنترل از راه دور تبدیل کنید.

GPS این گوشی موبایل سریع است و به خوبی مکان شما را روی نقشه نمایش می دهد.

دوربین

گوشی های Galaxy S II و III هر دو از دوربین های فوق العاده ای برخوردار بودند بنابراین انتظار ما از گوشی Galaxy S4 این بود که دوربین بهتری داشته باشد. گوشی Galaxy S4  تنها از دوربین 13 مگاپیکسلی بهره می گیرد بلکه رابط کاربری آن از ویژگی های تازه و جالب پر است. این ویژگی ها کار با گوشی موبایل را جالب و جذاب می کنند. علاوه بر تنظیماتی مانند ابعاد تصویر، نوردهی و effect ها ، رابط کاربری این دوربین از ویژگی های جالب دیگری برخوردار است؛ ویژگی هایی چون  Beauty face،  Night، Best face،   Best photo،  Sports و غیره. این حالات مختلف عکاسی در شرایط خاص به شما کمک می کنند تا بهترین عکس ممکن را ثبت کنید.

GS4 از ویژگی Dual Shot یا فیلم برداری دو دوربینه برخوردار است به این معنا که دوربین جلویی و پشتی آن می توانند به طور همزمان فیلم برداری کنند. ویژگی Sound & Shot یا عکس و صدا نیز به شما امکان می دهد حین عکاسی 9 ثانیه صدا نیز ضبط کنید. Drama Shot یا عکاسی پیاپی شما را قادر می سازد تا از یک سوژه ی متحرک به طور پیاپی عکاسی کنید ، سپس عکس ها را در یک عکس ادغام کنید. با استفاده از Cinema Photo یا عکاسی سینمایی می توانید مشخص کنید که کدام عوامل در عکس ثابت بمانند و کدام متحرک باشند. با Story Album یا آلبوم داستانی می توانید با استفاده از عکس هایتان یک آلبوم تهیه کنید، طوریکه مکان، زمان، آب و هوا و دیگر شرایط بیادماندنی آن روز نیز در آن ثبت شود.

دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی Galaxy S4 به خوبی کار می کند، عکس های ثبت شده توسط این دوربین طبیعی به نظر می آیند و ارائه ی رنگ ها روی آنها مطلوب است. دوربین نور را به طور یکنواخت جذب می کند به طوریکه نمی توان ناحیه هایی را در عکس ها پیدا کرد که نورآن ها زیاد یا کم باشد. اگر در نور روز عکاسی کنید می بینید که عکس ها کمترین میزان نویز را دارند. عملکرد دوربین در ثبت جزییات نیز قابل قبول است. با این حال اگر در محیط بسته فیلم برداری کنید کیفیت تنزل پیدا می کند، در عکس ها نویز دیده می شود و جزییات کمی محو می شوند. خوشبختانه حتی در محیط بسته رنگ ها طبیعی به چشم می آیند.

طبیعی است که گوشی Galaxy S4 بتواند با کیفیت Full HD به روانی فیلم برداری کند البته نمی توان گفت که عملکرد آن در ثبت جزییات متحیر کننده است. در کل کار دوربین خوب است ولی ما بیش تر از اینها اتظار داشتیم. جنبه های دیگر فیلم برداری مانند نوردهی و ثبت رنگ ها خوب هستند. عملکرد میکروفون حین فیلم برداری را می توان متوسط به حساب آورد. با این حال صدای ضبط شده توسط میکروفون بلند و با کیفیت است.

رسانه ها

اجرا کننده ی موسیقی Music Player به خوبی آهنگ ها را به ترتیب خواننده ، آلبوم ، ژانر، تک آهنگ ها ، آهنگ های اخیر و Playlist ها دسته بندی می کند. این اجرا کننده لوگوی هر آلبوم را به زیبایی موقع اجرا ی آن نمایش می دهد و دارای حالت های پیش فرضی برای اجرای موسیقی است.

بلندگوهای GS4 استریو نیستند با این حال صدای بلندگوی یگانه ی این گوشی موبایل با کیفیت و بلند است. این بلندگو می تواند حتی در حالت بیشینه ی صدا عملکرد خوبی داشته باشد.

صفحه نمایش این گوشی موبایل ساخته شده تا تجربه ی شما را از تماشای ویدئو و بازی کردن متحول کند. این صفحه نه تنها بزرگ است بلکه بسیار با کیفیت است. علاوه بر این اگر تنظیمات آن را تغییر دهید می بینید که رنگ ها طبیعی تر جلوه می کنند. مطمئن باشید به هر کسی این صفحه نمایش را نشان داهید تعجب خواهد کرد.

کیفیت تماس

کیفیت تماس گوشی Galaxy S4 عادی است و چیز خاصی درباره ی آن نمی توان گفت. صدای گوشی در مجموع بلند است ولی کیفیت آن بهترین کیفیتی نیست که در بازار دیده می شود. می توان این طور گفت که کیفیت صدای ما در آن سوی خط بهتر از صدای تماس گیرنده در این سوی خط بود. با این حال هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

صدای بلندگو قوی و بلند بود. کیفیت صدای آن نیز متوسط محسوب می شد.

باتری

سامسونگ هنوز به طور رسمی درباره ی دوام شارژ باتری این گوشی ادعایی نکرده است. آیا دلیل این کار خجالت کشیدن از ضعف باتری بوده است؟ باتری این گوشی 2600 میلی آمپر ساعتی است که باید بتواند برای یک روز استفاده دوام بیاورد. بر اساس آزمایشات ما اگر کاربری با استفاده ی متوسط از گوشی باشید می توانید برای بیش دو روز از شارژ باتری آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

سامسونگ نتوانسته با ارئه ی این گوشی ما را شگفت زده کند. آنچه سامسونگ ارتقا داده است قابل پیش بینی بود. مثلا شرکت در این گوشی از پردازنده سریعتر، دوربین با کیفیت تر و صفحه نمایش 5 اینچی با ابعاد 1080p استفاده کرده است که همگی مورد انتظار بودند. مسلما سامسونگ برای بقا در بازار گوشی های هوشمند مجبور بوده است این ویژگی ها را در Galaxy S4 بگنجاند. با این وجود قراردادن این ویژگی ها آن هم به صورت روان و بی ایراد روی این گوشی قابل تحسین است. متاسفانه نکته ی خاصی درباره ی طراحی این پرچم دار سامسونگ نمی توان گفت. در کل ظاهر این گوشی قابل قبول و در دست نگه داشتن و کار با آن راحت است. شایان ذکر است که از اینکه سامسونگ توانسته علی رغم صفحه نمایش بزرگتر، این گوشی را در ابعاد کوچکتری نسبت به GS III روانه ی بازار کند خوشحال هستیم.

عملکرد سریع و فقدان مشکل جدی همواره از مزایای گوشی های Galaxy S به حساب می آمده است. اگر از علاقه مندان به سرعت پردازش هستید و استفاده های سنگین از گوشی خود می کنید گوشی Galaxy S4 گزینه ی خوبی برای شما خواهد بود زیرا پردازنده ی آن در بین بهترین پردازنده های گوشی های اندرویدی بازار است با این وجود بهترین آنها نیست.

ظاهر گوشی Galaxy S4 چندان جذاب نیست هرچند گوشی در مجموع سبک و باریک است و حمل و کار با آن راحت می باشد. اگر این ویژگی را به ویژگی های جالب دیگر اضافه کنید می بینید که گوشی Galaxy S4 یک گوشی هوشمند کارا است.

معایب : کیفیت متوسط تماس ، بدنه ی پلاستیکی و باریک.

 


منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی انواع تبلت ، موبایل ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد