عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

عصر دیجیتال

اطلاعات بروز و تخصصی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و... در وب سایت www.asrdigital.ir

بررسی تخصصی تبلت iPad Apple 3

طراحی

تفاوت بسیار چشمکیر است اما تقریبا جزئی و ناچیز. با وزن 650 گرم و قطر 9 میلیمتر، iPad جدید همان ابعاد 23.7 در  18.2 سانتیمتر را دارد اما اندکی ضخیم تر و سنگین تر از iPad 2 است که اکثر این وزن مربوط به ظرفیت بیشتر باتری داخل آن می باشد. در نهایت تعجب ، Apple در این مورد یک قدم رو به عقب برداشته است. برای ما این وزن اضافی در حین بازی و جستجو در اینترنت به چشم نیامد.

علاوه بر این طراحی آلمینیوم و شیشه ای Apple به زیبایی و جذابیت قبل است. درست مانند iPad قبلی، iPad جدید در دو رنگ سفید و مشکی موجود می باشد.

صفحه نمایش Retina

Apple چهار برابر تراکم پیکسل بیشتر را درون همان صفحه 9.7 اینچی جای داده است یعنی ابعاد تصویر 2048 x 1536 از فاصله نیم متری می توان تفاوت بین صفحه نمایش iPad 2 را با iPad جدید تشخیص دهید. اما از نزدیک این تفاوت بسیار حیرت آور است. درست مانند این است که آیکون ها بر روی صفحه نمایش شناورند و نوشته ها بسیار قوی هستند به طوری که وقتی روی آنها زوم می کنید، می توانید تک تک حروف را به وضوح مشاهده کنید. تبلت های با سیستم عامل Android تنها تا ابعاد تصویر 1920 x1200 را می توانند نشان دهند.

از نکاتی که شما را برای خرید تبلت وسوسه خواهد کرد این است که در هنگام تماشای ویدئو جزئیات بیشتری دیده می شود. همچنین رنگ ها درخشندگی بیشتری دارند. این یک اتفاق نیست زیرا iPad جدید 44% تنوع رنگ بیشتری دارد. به هر حال Brightness در iPad جدید 386 lux می باشد که در مقایسه با iPad 2 که 412 lux است اندکی تاریک تر است اما از میانگین 348 lux که برای تبلت ها در نظر گرفتیم بهتر است.

iPad 2 به نوبه خود در زمینه زاویه دید و شفافیت تصویر بهترین است اما iPad جدید در صنعت خود بهترین می باشد.

صدا

مانند iPad 2 ، در iPad جدید نیز یک بلندگوی ساده در پشت آن در قسمت پایین سمت چپ تعبیه شده است. صدای آن به اندازه کافی بلند می باشد اما اگر صدای آن را تا ته بلند کنید صدای آن خشن می شود. صدای آن هنگامی متعادل و لذت بخش می شود که حداکثر از 75% بلندی صدای آن استفاده کنید.

iOS 5.1 و نرم افزار

نرم افزار های iPad جدید بسیار آشنا به نظر می رسند. iOS 5.1 نرم افزارهای جدیدی را نیاورده است. iPad جدید همان طرح قدیمی خود را برای icon ها نگه داشته است و شما به آسانی با حرکت بالا به پایین می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. پس چه چیزی جدید است؟ برنامه جدید این است که شما می توانید عکس هایی را که Upload کرده اید را با استفاده از iCloud پاک کنید که این یک اصلاح بسیار بزرگ برای استفاده کننده گان iOS 5.0 است.

iOS 5.1 همچنین یک اصلاح در نرم افزار دوربین تبلت انجام داده است که دکمه شاتر دوربین را در مکانی طبیعی تر و راحت تر قرار داده است ، در سمت چپ صفحه درست بر خلاف مکان قبلی. شناسایی چهره نیز بهتر شده است که می تواند چندین چهره را همزمان شناسایی کند.

مشخصات دیگری نیز هستند که ما می خواهیم در آینده اضافه شوند که مهم ترین آنها با اشتراک گذاری عکس ها در Facebook در زمان استفاده از iPhoto است. و همچنین قابلیت افزودن فایل به ایمیل ها از طریق نرم افزار ایمیل. اما هنوز iOS در مقایسه با Windows 8 جای پیشرفت دارد.

صفحه کلید و فرمان های صوتی

این تبلت جدید همچنان در قسمت متن بسیارعالی است. صفحه کلید دقت و سرعت بسیار بالایی دارد. تایپ کردن بسیار راحت تر خواهد شد اگر یک Smart Cover را به iPad خود اضافه کنید. درست مانند زمانی که با کامپیوتر خود تایپ می کنید. امیدواریم Apple یک ردیف شماره در بالای حروف اضافه کند.

با اینکه خیلی ها از نبودن Siri در iPad جدید نا امید می شوند اما شما می توانید حجم زیادی متن را با استفاده از دکمه Voice Dictation در سمت چپ دکمه Spacebar وارد کنید.

کارایی

اندازه گیری کارایی iPad جدید دشوار است. زیرا مسئله تست سخت افزاری آن نیست بلکه تست این مسئله است که آیا کاربر همان تجربه روان تصاویر را در این ابعاد تصویر بزرگ خواهد داشت. و جواب مثبت است، بله Apple کاملا از پس این مسئله بر آمده است چه در هنگام ورق زدن برنامه ها، چه در هنگام سوئیچ کردن بین برنامه ها و چه در هنگام خروجی گرفتن فیلم ها از برنامه iMovie.

هرچه کار مورد نظر سنگین تر باشد تفاوت میان این تبلت و iPad 2 مشخص تر می شود. به عنوان مثال، هنگام باز کردن بازی گرافیک سنگین Infinity Blade II، با iPad جدید 20 ثانیه طول کشید که در مقایسه با 27 ثانیه iPad 2 بهتر است. از طرف دیگر هر دو تبلت صفحات وب را با سرعتی یکسان باز کردند.

در تست برنامه GLB 2.1.2 که برای اندازه گیری قدرت گرافیکی تبلت طراحی شده است، در بعضی از تست ها iPad جدید و iPad 2 بسیار نزدیک به هم بودند. به ع در تست  Egypt، iPad جدید 60 فریم در ثانیه تولید کرد و iPad 2 59 فریم در ثانیه. جالب است در این تست Asus Eee Pad Transformer Prime با پردازنده معروف Nvidia Tegra 3  توانست 53 فریم در ثانیه تولید کند.

درتست های بیشتر iPad جدید 1.9 میلیارد texels/second تولید کرد که در مقابل iPad 2 با 999.1 میلیون texels/seconds و Transformer Prime با 404.6 میلیون  texels/seconds بسیار قوی تر ظاهر شد.

در تست SunSpider JavaScript Benchmark که کارایی مرورگر اینترنت تبلت را بررسی می کند iPad جدید از پس Tegra 3 برآمد با امتیاز 1810 ms در برابر 2216 ms. اما به طور عجیبی امتیاز iPad 2 از iPad جدید هم بهتر بود یعنی 1699 ms.

تنها گله ما از حرارت است. باعث نگرانی نیست اما متوجه شدیم که پایین سمت چپ iPad در زمان استفاده داغ می شود. به خصوص زمانی که از 4G استفاده کردیم.پس از تماشای یک ویدئو 15 دقیقه ای در YouTube دمای تبلت به 35 درجه سانتیگراد رسید. به عنوان مقایسه دمای Transformer Prime در این شرایط به 29 درجه سانتیگراد رسید.

برنامه ها

با بیش از 200,000 برنامه موجود برای iPad ، به آسانی می توان فهمید که چرا Apple این چنین در صنعت تبلت پیشتاز است. این کمپانی در حال پیشرفت است با اضافه کردن یک برنامه جدید به نام iPhoto. با این برنامه شما به راحتی می توانید کیفیت عکس های خود را تنها با یک حرکت تغییر دهید. برای مثال برای روشن تر کردن یک عکس، به آرامی آن را روی صفحه نگه می داریم و می کشیم. و سپس می توانیم ژورنال بسازیم و عکس هایمان را در iCloud برای دوستان خود بفرستیم.

از برنامه های شرکت های دیگر می توان به بازی Sky Gamblers: Air Supremacy اشاره کرد. همچنین از 40 برنامه دیگری که برای صفحه نمایش Retina ساخته شده اند می توان به Flipboard، SketchBook Pro، Twitter و StockTouch اشاره کرد. تنها عیب این برنامه ها حجم بالای آنهاست.

دوربین ها

دوربین iPad جدید از 3 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته است و نام جدید iSight را دارد. با وجود این سوال که چرا باید با این وسیله به این بزرگی عکاسی کنیم ، قابلیت عکاسی ارتقاع یافته و به ما این امکان را می دهد تا صحنه ها را با کیفیت بهتری عکاسی کنیم.دو تصویر مشترک گرفته شده توسط هر دو iPad در iPad جدید کیفیت بالاتری دارد.

همچنین این تبلت قادر به فیلم برداری با ابعاد 1920 x 1080 می باشد. تمامی اجزاء یک منظره از آجرها گرفته تا تمامی جزئیات دور در فیلم معلوم است. متاسفانه دوربین جلو کیفیت 640 x 480 دارد، بهتر بود کیفیت آن را به 1280 x 720 ارتقاء می دادند.

AirPlay

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما که در iPad جدید پیشرفت و ارتقاع پیدا کرده است، قابلیت AirPlay می باشد. توسط AirPlay شما می توانید تمامی ویدئوهای داخل iPad را با کیفیت 1920 x 1080 به Apple TV منتقل کنید. با فشار یک دکمه به iPad دستور می دهیم که ویدئوهایی را که در iPad ساخته ایم به Apple TV منتقل کند. با این که باید چندید ثانیه برای پخش شدن ویدئو صبر کنیم ، کیفیت آن بسیار عالی است.

شما می توانید هر چیزی را از صفحه نمایش iPad به Apple TV منتقل کنید اما این انتقال محدود به کیفیت تصویر 1280 x 720 می باشد. البته بازی کردن بازی های با کیفیت بالا در این شرایط بسیار لذت بخش خواهد بود.

دوام باتری

ظرفیت باتری در iPad جدید از 25 وات/ساعت به 42.5 وات/ساعت رسیده است. Apple ادعا می کند باتری iPad به طور مدام 10 ساعت برای گشت و گذار در وب به وسیله Wi-Fi و 9 ساعت به وسیله شبکه های موبایل جواب می دهد. در استفاده ترکیبی ما از برنامه ها از جمله بازی ، اینترنت ، عکاسی و ادیت عکس ها باطری iPad طبق ادعای Apple جواب داد.

نتیجه گیری جهت خرید تبلت

مزایا: صفحه نمایش فوق العاده Retina ، دوربین عالی 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری Full HD، قابلیت AirPlay بهبود یافته ، بهترین برنامه های موجود برای یک تبلت.

معایب: سمت چپ پایین آن گرم می شود، دوربین جلو HD نیست.


منبع : فروشگاه اینترنتی عصر دیجیتال (نقد و بررسی تخصصی انواع تبلت ، موبایل ، دوربین دیجیتال ، لپ تاپ و ...)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد